Päevatoimetaja:
Mati Määrits

Töötukassa automatiseeritud infosüsteem otsustab raha jagamise sekunditega

Copy
Töötukassa.
Töötukassa. Foto: Dmitri Kotjuh / Järva Teataja

Kodumaise IT-firma Finestmedia eestvedamisel loodud Töötukassa infosüsteem muutis mitmete toetuste ja hüvitiste määramise täisautomaatseks – infosüsteem kontrollib e-Töötukassas sisestatud taotlused kõigest sekundite jooksul ning langetab koheselt ka hüvitise otsuse.  

Töötukassa maksis eelmisel aastal enam kui 150 000 inimesele ühtekokku üle 358 miljoni euro jagu toetusi ja hüvitisi. Nutikam süsteem aitab vähendada riski, et vigaselt sisestatud andmete pärast mõne olulise toetuse maksmine hilineb.

„Paljudele neist tuhandetest inimestest on makstav toetus ainus sissetulekuallikas, mistõttu on igasugused eksimused ja häired töös lubamatud. Seetõttu oli meie jaoks süsteemi loomisel kõige kriitilisem küsimus see, kuidas tagame igal ajahetkel platvormi stabiilse toimimise ja turvalisuse,“ selgitas süsteemi välja töötanud Finestmedia divisjonijuht Lauri Esko.

Esko sõnul aitab uus süsteem hoida kokku ka Töötukassa töötajate väärtuslikku tööaega, mis kulus seni andmete käsitsi sisestamisele ja taotlustes sisalduva teabe kontrollimisele. Kuna uus infosüsteem kontrollib andmete vastavust erinevatesse registritesse tehtud päringutega, otsustab see andmete sobivuse korral täiesti iseseisvalt, kas inimesel on õigus hüvitisele, millise perioodi vältel ja mis suuruses.

Uuenduslik süsteem kiirendab märkimisväärselt ka otsuste kinnitamist. „Seni kinnitas juhatuse liige otsuste paki käsitsi oma digiallkirjaga. Nüüd aga kontrollib süsteem kõikide andmete korrektsust ning kinnitab otsuste paki automaatselt asutuse digitempliga, millel on õiguslikult allkirjaga võrdne jõud,“ rääkis Finestmedia esindaja.

Töötukassa juhatuse liikme Erik Aasa sõnul langetab uus süsteem igas kuus keskmiselt 1350 automaatset töötuskindlustushüvitise määramise otsust ja 1215 töötuskindlustushüvitise maksmise lõpetamise otsust.

„Täisautomaatselt langetatud otsuste hulk moodustab täna 50% kõigist töötus­kindlustushüvitisi ja töötutoetusi puudutavatest otsustest. Ma olen kindel, et aja möödudes ja sisestatavate andmete kvaliteedi paranedes see osakaal kasvab ning ühel päeval langetab infosüsteem valdava enamuse hüvitisotsustest,“ sõnas Aas.

Töötukassa uudsed digilahendused on juba ka eriliselt silma paistnud, näiteks andis Eesti Kvaliteediühing Töötukassale töötushüvitiste andmise protsessi automatiseerimise eest „Kvaliteedi tegu 2019“ tiitli. Töötukassa töötuskindlustuse infosüsteemi loomist ja täisautomaatse digilahenduse väljatöötamist viisid ellu Finestmedia ja Datel.

Tagasi üles