Volinik: tüdrukute tõrjumine tehnoloogiatundidest on vale

Lõuna-Eesti Postimees
Copy
Võrdsete võimaluste volinik Liisa Pakosta.
Võrdsete võimaluste volinik Liisa Pakosta. Foto: Sille Annuk / Tartu Postimees

Eelseisva rahvusvahelise naistepäeva puhul kutsub võrdsete võimaluste volinik Liisa Pakosta koole ja omavalitsusi lõpetama mõnes põhikoolis tüdrukute ja poiste erinevat jaotamist tehnoloogiavaldkonna ainetundides, mis tõenäoliselt mõjutab oluliselt majandust – nii poole elanikkonna erialavalikuid kui ka palgalõhet.

«Pidevalt saame lastevanematelt ja õpilastelt murelikke pöördumisi – et ei tundu tüdrukute ja poiste ebavõrdsed võimalused põhikooli tehnoloogiatundides õiged ja õiglased. Ja kui on võimalused erinevad, siis see polegi õige, ammugi mitte ka õiglane,» ütles võrdsete võimaluste volinik Liisa Pakosta.

«Kui poisid omandavad tehnilisi oskusi ja õpivad seadmete käitlemist, siis tüdrukutele jääb kudumine ja kokkamine,» lisas Pakosta. «See ei ole tänapäeva ettevõtete vajadusi silmas pidades ega ka mitte soolise võrdõiguslikkuse tõttu aktsepteeritav. Koolilapsi peab kohtlema võrdselt, võimaldades neil omandada uusi ja vajalikke teadmisi soost sõltumata.»

Voliniku praktikas tuleb ette juhtumeid, kus koolid on sildistanud õppeained juba erinevalt – tööõpetus poistele ja käsitöö tüdrukutele. Koolid ei tohi nimetada osasid õppeaineid poiste ja teisi tüdrukute omadeks. On juhtumeid, kus lapsevanem kutsutakse kooli: kas ta pole oma last õigesti kasvatanud, kui tüdruk tunneb huvi «poiste õppeaine» vastu. Ja on juhtumeid, kus kool annabki riikliku õppekava kohaselt õpilastele valida, et kas soovitakse õppida tehnoloogiat või käsitööd.

«Aga kui peaaegu kõik lapsed soovivad õppida tehnoloogiat, siis ütleb kool, et meil on siin vaja ikka teid pooleks jaotada, ja meil on üks tehnoloogiaõpetaja ja teine käsitööõpetaja. Ja kuna poisid pole mingil juhul nõus heegeldamist ja kudumist õppima, siis ikkagi sunnitakse tüdrukud heegeldama, kuduma ja kööki,» tõi näite võrdsete võimaluste volinik.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles