Päevatoimetaja:
Maarius Suviste
Saada vihje

Direktor jäi eriolukorra ajal üksi kooli valvama

Copy
Valga gümnaasiumi direktori Andrus Murumaa sõnul on kõigil õpilastel arvutid olemas ja vajadusel tuleb kool omalt poolt koduõppe toetamisel appi.
Valga gümnaasiumi direktori Andrus Murumaa sõnul on kõigil õpilastel arvutid olemas ja vajadusel tuleb kool omalt poolt koduõppe toetamisel appi. Foto: Tiit Loim

Valga gümnaasiumi direktor Andrus Murumaa lausus, et kui välja arvata mõni õppetööst kõrvale viiliv noor, toimib koduõpe eriolukorra ajal üllatavalt sujuvalt.

Te töötate edasi koolimajas. Miks nii?

Mulle meeldib vaikuses oma kabinetis tööd teha, siin on kõik vahendid olemas. Tunnistan, et seal, kus elan, ei ole internet just kõige parem. Internet on üks töövahend. Siin tunnen end ka distsiplineeritumana. Kuna teisi siin ei ole, ei näe ma selles probleemi. Koolimaja uks on kinni.

Olete majas ainus inimene?

Sisuliselt küll. Esmaspäeval käis korraks IT-inimene, kellel oli vaja kooli serverisse sisse saada. Reedel peaks tulema koristusfirma SOL esindaja, kes vaatab koolimaja puhtuse üle. Mitte seoses koroonaga, lihtsalt vajadusel puhastatakse. Vähemalt ühe õpetaja lilled kastan ka ära.

Kuidas töö organiseeritud on, mis vahendeid kool kasutab?

Juhtkonna tasemel telefon, e-post, Stuudium (õppekeskkond internetis – toim), Google Hangouts Meet (suhtlustarkvara – toim). Juhtkond peab olema hommikul kaheksast kella 16ni kättesaadav. Õpetajad peavad olema kättesaadavad vastavalt tunniplaanile. Õpilasel on kohustus osaleda õppetöös, nagu tunniplaan ette näeb. Praegu, kolmapäeval kell 12 peaks 12. klassil olema ühiskonnaõpetus.

Meie õppetöö käib kõik Stuudiumis. Õpilased näevad seal ülesandeid, õpetaja tagasisidet. Näiteks saksa keele õpetaja on tunni sisu üles laadinud. Kui õpilased on harjutuse ära teinud, siis palju kasutatakse võimalust oma tööd pildistada ja see õpetajale saata. Õpilastel on kohustus veebikeskkonnast ülesandeid vaadata, õpetajatel sinna ülesanded panna, tagasisidet anda. Mis sealt edasi õpetajad teevad, on nende otsustada. Täpselt nii, kuidas kellelgi mugavam.

Kuidas õpetajad olukorra vastu võtsid?

Ma ei ole muresid kuulnud. Õpetajad on väga tublid olnud. Saame kõik aru, et tegu on eriolukorraga.

Kuivõrd lapsed viitsivad kodus õppida?

Meil on selle võrra lihtsam, et tegu on gümnasistidega. Lõviosa teab, miks nad gümnaasiumis käivad. Neid, kes pole osalenud õppetöös, on väga vähe.

Õppejuht vaatab iga päev üle, kes on puudunud. Kes ei ole ülesannet kella 16ks teinud, temaga tegeleb kas õpetaja ise või siis koolijuht. Olen paari vanemaga juba suhelnud, ühega just lõpetasin telefonikõne: küsisin, miks noor inimene pole õppetöös osalenud. Jäi kokkulepe, et homme helistan uuesti ja küsin, mis kitsaskohad olid.

Pisut on tulnud infot ka selle kohta, et õpilased kipuvad tunnis mitte olema. Samuti on mõni juhtum olnud, kus õpilased on hoopis näiteks Tartus mõnes kaubanduskeskuses olnud ja sellekohase postituse ka üles pannud. See on äärmiselt vastutustundetu. Kuna oleme õnneks väike kool, jõuan nende õpilasteni, võtan ühendust.

Täna tundub, et õpilased ja õpetajad on hästi hakkama saanud, pigem on positiivseid üllatusi, on uuendusmeelselt lähenetud.

Millised on positiivsed üllatused?

Tunnistan, et olin algul kahevahel, kas kogu see kaugtöö hakkab toimima. Aga toimib küll.

Kuidas käib kehaline kasvatus või tööõpetus?

Õnneks või õnnetuseks meil tööõpetust ei ole. Kehalises kasvatuses on liikumispäevikud. Kuna ise elan linnast väljas, siis tean, et minu noorema tütre üks tegevus oli aias mutimullahunnikute laiali riisumine. Õpetajatel on ainult fantaasia küsimus, mida teha.

Internet ja arvutid on kõigil olemas?

Just täna sai arutatud IT-töötajaga, et kui peaks tekkima vajakajäämisi, soetab kool internetivõimalust juurde, vajadusel toetame kaameraga. Kui on vaja kellelgi digi­abivahendit, saab ta mulle teada anda. Organiseerin selle ja ta saab selle koolimajast kätte. Arvutid on aga minu teada kõigil olemas. Üks õpetaja küsis arvuti kohta ja sai selle endale koju. Kindlasti küsime üle, kas andmemahud on õpetajatel piisavad.

Kuidas e-lahendused vastu on pidanud?

Esmaspäeval oli muresid, Stuudium ka hangus lisaks e-koolile. Tänaseks minu teada kõik toimib.

Kuivõrd on vanematelt tagasisidet? Kuuldavasti on kodus tööd tehes keeruline lastega tegelda.

Tuli tagasisidet, et pisut arusaamatuks oli jäänud konsultatsioonide teema. See sai üle vaadatud.

Kuivõrd muutus õppetöö ajakava mõjutab?

Eksamite kohta tuleb ministeeriumist lähiajal info. Oleme valmis vajadusel üle vaatama lõpukella aktuse aja ja muud tegemised, mis meie võimuses. Vajadusel nihutame need natuke edasi. Hetkel ei näe muretsemiseks suurt põhjust.

Kui kaua praegune töökorraldus kestab?

Minule teadaolevalt esialgu kaks nädalat, esimene saab nüüd läbi. Kui edasi tuleb teistsugune korraldus, usun, et saame ka hakkama.

Kas koolist pole kellelgi haigusega kokkupuudet olnud?

Minule teadaolevalt ei ole. Panin kõigile südamele, et kui kellelgi tekib kahtlus või on haigus avastatud, annaks nad koolile teada.

Jääb mulje, et kokkuvõttes polegi hullu midagi.

Minu arvates mitte. Kui see piirdub kahe nädalaga, on hästi läinud.

Tagasi üles