Diislikütuse liitri hind langes alla euro

LEPM
Copy
Foto on illustratiivne.
Foto on illustratiivne. Foto: Tairo Lutter

Tänasest langes diislikütuse aktsiisimaks 14,5 senti liitri kohta. 50-liitrise kütusepaagi pealt tähendab see tarbijatele hinnavõitu umbes 7,5 eurot.

„1. mail jõustunud uus aktsiisimaks alandas diislikütuse hinna tarbijate jaoks 2016. aasta oktoobri tasemele. Läti ja Leeduga võrreldes jääb Eesti hinnatase endiselt pisut kõrgemaks, sest meil maksustatakse kohustuslikku biolisandit fossiilse kütusega samal tasemel, naaberriikides kehtib biolisandile aga madalam maksumäär,“ ütles Neste Eesti jaemüügijuht Kristi Pari.

Otsus alandada diislikütuse aktsiisi tuleb olulisel hetkel. Kristi Pari sõnul võib tänane järeleandmine riigi poolt saada aasta lõpuks korvatud, kui rahvusvahelised transpordiettevõtted tangivad oma kütuse edaspidi valdavalt Eestist.

Logistikaettevõtte Haanpaa OÜ juhi Tiit Pariku sõnul annab nüüdsest Läti ja Leeduga samal hinnatasemel saadaolev diislikütus Eesti vedajatele rahvusvahelises konkurentsis paremad tingimused ja maksud laekuvad Eesti riigile.

”Siiani oli diislikütuse hind Eestis oluliselt kõrgem kui Lätis ja Leedus  ning seetõttu olid paljud transpordiettevõtted konkurentsis püsimiseks viinud oma tankimised naaberriikidesse. Diislikütuse aktsiisi langetamisega kaasneb kindlasti positiivne mõju tankimiste Eestisse tagasitoomise näol. Ilmselt ei tooda 100% mahust siia tagasi, kuid see, mis võimalik, tuuakse Eestisse tagasi, seda eelkõige seni Lätis tangitud mahtude osas,” ütles Tiit Parik.

Diislikütuse peamised tarbijad Eestis on rahvusvahelised veoettevõtted, suur osa siseriiklikust transpordist ning põllumajandus- ja metsandussektor. „Soodsamast diislikütuse hinnast võidavad ka paljude teiste valdkondade ettevõtted ja väikeettevõtjad, kelle teenuste ja toodete hinnas moodustab transpordikulu märkimisväärse osa,“ lisas Kristi Pari.

Tarbijate kasu diislikütuse aktsiisi langusest on 50-liitrise paagitäie diislikütuse pealt umbes 7,5 eurot soodsam hind. See puudutab paljusid, sest Maanteeameti andmetel oli 2019. aasta lõpu seisuga Eestis kehtivat registreeringut omavatest sõiduautodest ja tarbesõidukitest 45 protsenti diiselmootoriga.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles