Koostööd võidakse pakkuda ka senistele vedajatele
ABuss OÜ juhatuse liige Martin Roots lausus, et inimesi sõidutama hakkavad Volkswagen Caddyd soetati firma enda rahaga. «Päris tuttuued pole, küll on suurendatud kerega. Põrandad on madaldatud, et ratastoolis istuja ei peaks peaga peaaegu laes olema.»
Tartus registreeritud firma varem sotsiaaltranspordiga tegelenud ei ole. «Tööle hakkab viis juhti viie autoga, aga vajadusel leiame ka asendusi. Koostööd võime pakkuda ka senistele vedajatele, kui me ei peaks ise jõudma kõike ära teha. Juhid on kohalikud ning ka autod jäävad kohapeale, mitte ei alusta tööpäeva Tartust. Kui ooteaeg näiteks Tartus läheb üle tunni, saadetakse patsiendi järele teine auto,» lubas firmajuht.
Üks auto on kohandatud lamavate inimeste veoks.
Kõik rooliistujad on kutselised autojuhid, varasem erivajadustega inimeste sõidutamise kogemus on neist kahel. «Eesmärk on, et kohalik juht teenindakski peamiselt oma piirkonda, aga vajadusel sõidab auto kohale ka Põlvast, Võrust, Räpinast või Antslast,» sõnas Roots.
Autojuhte kolmapäeval koolitanud Eesti Liikumispuudega Inimeste Liidu juhatuse liikme, E-Ratastoolid OÜ juhi Sven Reemeti soovitus kõlas: «Ühte autosse kõiki võimalikke abivahendeid ei tasugi toppida. Mõistlikum on kohandada üks sõiduk üksnes lamavatele haigetele, sest turvalisuse nõuded on nii ratastooli kui kanderaami puhul hoopis erinevad.»
Pilootprojektiga alustanud pärnakatel Reemeti andmeil asi toimib. «Sotsiaaltransport ongi ühistranspordi osa, seda ei saagi eraldi võtta,» toonitas ta.