Sõit Valgamaal ehitatud masinaga lõi adrenaliini lakke

Siim Saavik
, reporter
Copy
Raassilla rallikrossirajal ootas ees kolm masinat, mis liiguvad kruusal kiiremini kui enamik autosid maanteel.
Raassilla rallikrossirajal ootas ees kolm masinat, mis liiguvad kruusal kiiremini kui enamik autosid maanteel. Foto: Arvo Meeks

Kuidas on sõita masinaga, mille puhul jäävad Eesti autokrossirajad liiga kitsaks? Plaan seda proovida võtab esialgu kõhedaks. Eriti kui arvestada, et rallimasina kiirendus on põhimõtteliselt sama nagu vormel­autol. Seda kõike kruusa peal. Vastust asume otsima Viljandimaalt Raassilla rallikrossirajalt, kuhu on pargitud kolm rallimasinat: kaks krossibagi ja üks krossikart. Kõik Valgamaa ettevõtte P-Tech toodang.

Ümber masinate käib usin askeldamine. Kõige selle keskel on ka piloot Teet Vare ja endine Baltimaade bagikrossi meister, Tõrva vallavanem Maido Ruusmann.

Kuigi Eestis ei ole kahe asjatundja sõnul selliseid autokrossiradasid, kus korralikult bagidega sõita saab, siis Raassilla rada on ideaalile kõige lähedamal. Rajad on siiski liiga kitsad ning pinnas pole sobiv. Pinnase sobimatust tõestab ka üks neljaveoline bagi, mis pärast viit ringi tegevuse lõpetas.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles