Mis om seto kultuurih püsünü, mis om kaonu?
Seto kiilt inämp latsi ni latsõlatsiga vanõmba ni vanavanõmba kõnõlõi. Tuuläbi ku lats vai nuur es olõi võrksa kiilt selgest saama, sis jääseki kõnõlõma kirä, vinne, inglisõ, soomõ vai muu maa kiilt.
A mõistõtas seto leelot ni tuud lauldas seto keeli Eestimaal, Petseri poolõ pääl, Sibiräh – kas tsuut halvõmbahe vai parembahe. No leelo kand seto kiilt edesi, leelo om setodõlõ pühäkiräst. Ni leelo ühendäs ja tege rahvast.
Kandas seto rõivit, kas vannu vai vahtsõst tettü, pääle 100 aastakka tetäs vahtsõst seto hõppõ sõlgi ni kaakalõrdu.
Parhilla eläs setosid Setomaal veidömba ku muuh ilmah. Kõkkõ inämbä Eestimaal, sis Sibiräh ni no jo kõrdapite vähäb jago Petserimaal.
A seto rõivit om nätä kõrdapite inämbä ku 40 aastakka tagasi. Tuud omma ütelnü ka Petseri mastõra esä. Vanast maarapäävä aigu Petserih ristikäuk valõt seto räbikist, sis nimä kattõ, a no omm näid järest inämp nätä. Ni seto rõivit om pers sagõhõhe nätä no ka Võroh, Põlvah, Tartoh, Tallinnah.
Kirmasõ vanast olli rahvarohkõ, valõti seto rõivist ni kõrraga võidsõ laulda laulutsõõrih koon 60 seto naist. Parhilla ku haard koon 50 inemist kokko, om hüä.
A no korjas Seto Kuningriik vai Leelopäiv rahva kokko tuhandit ni sääl om kuuh ni seto süük ku juuk, tands ja pillimäng, käsitüü ni leelo.
Ku võtta kõik kokko, sis ku seto kultuurist om midägi kaomah vai kaonu, sis tulõ midägi tõist asõmõlõ. Vahtsõ ao perrä, mõnõh tõõsõh paigah ku Setomaal, a kiäki nigu hoit kätt seto rahva pääl. Ni lasõi seto rahvast ni seto kultuuri ilmast kaoda. Om tuu rahva hing, om tuu Pühä Maara, om tuu Peko. A seto rahvas ni seto kultuuri om hoitu ni eläs edesi.