Väliskaubandus- ja infotehnoloogiaminister Raul Siem sai neljapäeval ülevaate universaalse postiteenusega seonduvatest võimalustest. Ministri sõnul muutub teenus inimestele kättesaadavamaks.
Ministri sõnul muutub postiteenus inimestele kättesaadavamaks
Kohtumisel osalesid majandus-ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) sideosakonna, konkurentsiameti ja Eesti Posti vahelise UPT teemalise töögrupi esindajad, teatas Eesti Post.
Osapooled näevad olulise sammuna üleminekut postivõrku kirjeldavatelt nõuetelt teenuse kättesaadavust ja kvaliteeti kirjeldavatele nõuetele. Teenuse tegelikul kättesaadavusel põhinev teenuseosutamine aitab kohtumisel osalenute hinnangul pikemas perspektiivis vähendada postivõrgu ebamõistlikke kulusid.
"Kvaliteetne postiteenus peab olema tagatud kõikidele riigis elavatele inimestele, sealhulgas maapiirkonnas ja äärealadel elavatele inimestele," märkis Siem.
"Tänased võrgukesksed nõuded tagavad küll postkontori olemasolu, kuid see ei taga veel kliendirahulolu," ütles Eesti Posti nõukogu esimees Sten Soosaar.
"Kui postkontor on kaks tundi päevas või mõni päev nädalas avatud, on nõuded küll täidetud, kuid ilmselgelt ei vasta see kliendi ootustele," lisas Soosaar.
Kohtumisel otsustatu põhjal jätkavad MKM-i sideosakond, konkurentsiamet ja Eesti Post ette valmistama postivõrgule esitatavate nõudmiste ümber kirjutamist teenuse kättesaadavusel põhinevatele standarditele. Eesmärk on järgmise kahe kuu jooksul jõuda esimeste tulemusteni.
"Esimene koht, kus uued standardid oma tuleristsed saama peaks, on peatselt algav postiautomaatide piloot," ütles Soosaar. "Uued mõõdikud annavad adekvaatse võrdlusbaasi praeguse ja tulevase olukorra vahel ning see võimaldab ka piloodi tulemusi objektiivsemalt hinnata."
Postiautomaatide pilootprojekt toob kaheksasse omavalitsusse Eestis uudsed postiautomaadid, mida saavad oma kauba pakkumiseks ja teenuste vahendamiseks kasutada nii kohalikud ettevõtjad kui omavalitsus.