Koole ja lasteaedu oodatakse väärtusi arendama

Lõuna-Eesti Postimees
Copy
Koolielu. Pilt on illustratiivne.
Koolielu. Pilt on illustratiivne. Foto: Arved Breidaks / Lõuna-Eesti Postimees

Tartu Ülikooli eetikakeskus avas tänavused tunnustusprogrammid «Hea kool kui väärtuspõhine kool» ja «Hea lasteaed kui väärtuspõhine lasteaed», mille eesmärk on toetada koolide ja lasteaedade väärtusarenduse alast tegevust.

«Nagu eelmisel aastal, siis ka seekord on tunnustusprogrammis osalejate arv piiratud, mistõttu tuleb programmi pürgijatel läbida mitu uut etappi,» ütles Tartu Ülikooli eetikakeskuse hea kooli ja hea lasteaia projektijuht Nele Punnar.

Tunnustusprogramm on analüüsiprotsess, mis aitab hea kooli või hea lasteaia mudelist lähtuva eneseanalüüsi toel märgata ja aru saada, milliseid teadlikke valikud teha, et oma haridusasutust arendada.

Tänavuses programmis on palju panustatud osalejatele veebipõhise toe pakkumisele. Ühe suurema uuendusena on kõigile huvilistele koostatud analüüsi kirjutamist toetavad e-kursused «Sissejuhatus väärtusarendusse» ja «Sissejuhatus kooli/lasteaia väärtusarenduse analüüsi». Kursustele registreerumine on avatud 8. märtsist.

Punnari sõnul tasub tähele panna, et eelnimetatud kursuste läbimine on kindlasti vajalik esimest korda tunnustusprogrammi soovijatele ning ka neile koolidele ja lasteaedadele, kes osalesid programmis viimati enne 2017. aastat. «Eetikakeskuse hea kooli ja hea lasteaia märgised antakse välja kolmeks aastaks, mistõttu võiksid need asutused, kes pole lähiaastatel eneseanalüüsi koostanud, oma tiitleid uuendada,» selgitas Punnar.

Varasemalt tunnustusprogrammis osalenud koole ja lasteaedu kutsub TÜ eetikakeskus sellel aastal analüüsima klassijuhatajate ja lasteaia õpetajate erinevaid rolle ja ülesanded, nende väärtus- ja lojaalsusvalikuid. Uutele osalejatele spetsiifilist fookust seatud ei ole ning eneseanalüüsi saab kirjutada lähtuvalt oma asutuse vajadustest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles