Päevatoimetaja:
Mati Määrits

Politsei kontrollis Võrumaal välisriigi veokeid

Toimetaja: Lõuna-Eesti Postimees
Copy
Luhamaa piiripunkt. Foto on illustratiivne.
Luhamaa piiripunkt. Foto on illustratiivne. Foto: Kristjan Teedema / Tartu Postimees

Kolmapäeval kontrollisid liikluspolitseinikud Võrumaal Luhamaa ja Koidula piiripunktides raskeveokeid tuvastamaks, kas riiki siseneda soovivad masinad on tehniliselt korras, kas nende juhid on puhanud, veokid ettenähtud kaalus ning ohutud meie liikluses.

Kontrollreid viidi paralleelselt läbi kahes piiripunktis kuue tunni vältel, mil kontrolliti 15 riiki sisenevat ja üht riigist väljuvat raskeveokit. Tulemused kahjuks põhjust rõõmustada ei andnud, sest kontrollitud 16 veokist esines ohtlikke vigu ning rikkumisi suisa 13-l. Vaid kolm masinat läbis politseikontrolli.

Kõikidest kontrollitud veokitest pooled olid Venemaa numbrimärgiga, neli Läti registreerimismärgiga ning üks Eesti numbriga.

Rikkumistest lõviosa moodustasid ohtlikud tehnilised vead. Näiteks avastasid politseinikud veokiraamidelt ohtlikke mõrasid, piduririkkeid ja muudki. Lisaks avastati, et juhid polnud kinnitanud veost, mõned juhid ei kasutanud nõuetekohaselt sõidumeerikut ning rikuti ka töö- ja puhkeaja nõudeid.

Kõik juhid, kelle sõidukitega probleemid ilmnesid, võeti väärteokorras vastutusele. Vene numbrimärgiga veokid ja nende juhid suunati tagasi Venemaa Föderatsiooni ning teised masinad paigutati puuduste kõrvaldamiseks parkimisplatsidele.

Lõuna prefektuuri politseileitnant Priit Kiidron tõi näitena, et ühel riiki sisenda soovinud Vene numbrimärgiga veoki puhul tuvastati suisa kolm erinevat rikkumist.

„Nimelt avastasime sel mitmeid ohtlikke tehnilisi vigu, masina lastiks olnud veos oli nõuetekohaselt kinnitamata ning lisaks avastasime ka töö- ja puhkeaja rikkumise. Juht võeti väärteokorras vastutusele, ta kõrvaldati juhtimiselt ning suunati enne kodumaale naasmist üheksaks tunniks puhkama,“ kirjeldas kontrollaktsiooni läbi viinud politseinik.

Kiidroni sõnul on need avastatud rikkumised juba üksikult edasise teekonna jätkamiseks ohtlikud, rääkimata mida need võivad kogumis endaga kaasa tuua. Ta illustreeris, et kui väsinud ja pikalt magamata juht sõidab kehvasti kinnitatud koormaga järsku kurvi ning avastab selle läbimisel ühtäkki, et pidurid ei tööta, siis ei ole küsimuseks kas piduriteta masin satub liikuma hakkava lasti tõttu liiklusohtlikku olukorda, vaid pigem on küsimus selles, millised tagajärjed see õnnetus juhile enesele ja kaasliiklejatele kaasa toob.

"Raskeveok on liikluses igal juhul suurema ohu allikas. Ammugi siis, kui raskeveoki tehniline seisund vajaka jääb,“ lisas Kiidron.

Politseinik nentis tulemusi kokku võttes, et olukord Eestisse saabuvate ja siin liikuvate välisriikide raskeveokitega ei ole paraku hea, mistõttu on politseinikel edaspidigi plaanis kontrollida, millises seisukorras raskeveokid piirile saabuvad.

Tagasi üles