Päevatoimetaja:
Mati Määrits

Selgusid Eesti inimeste lemmikbrändid

Copy
Coopi ketti kuulub ka Põlva Edu keskus.
Coopi ketti kuulub ka Põlva Edu keskus. Foto: Mati Määrits/Lõuna-Eesti Postimees

Eesti elanike lemmikbrändide edetabelit juhib tänavu YouTube, millele järgnevad Google, Coop ja ERR, selgitas kevadel kaheteistkümnendat korda vastava uuringu läbi viinud Kantar Emor.

Edetabeli liidri YouTube’i positsioon on olnud viimased neli aastat väga stabiilne – viimased kaks aastat on olnud esimene ja eelneval kahel aastal teisel kohal. YouTube’i eelistajate hulgas on rohkem nooremapoolseid ehk kuni 35-aastaseid mehi, kelle jaoks on see bränd selgelt esimene, ülejäänud järgnevad juba selge vahega.

Teisel kohal oleva Google’i positsioon on viimase nelja aasta jooksul olnud ebastabiilsem, liikudes esimese ja kuuenda koha vahel. Selle brändi fännid on pigem naised.

Kolmandal kohal on teist aastat järjest Coop, mis jõudis esmakordselt esikümnesse alles üle-eelmisel aastal. Coop on selgelt maapiirkondade elanike lemmik.

Viimased kolm aastat on tasapisi edenenud ERR, sel aastal siis neljas. ERR on lemmikuks eelkõige kõrgema haridusega Eesti elanike seas.

Varasemalt aastaid esikohta hoidnud Kalev on langenud viiendaks, olles oma populaarsust kaotanud just nooremate ehk alla 35-aastaste elanike hulgas. Esikümnesse mahuvad veel Swedbank, Selver, esmakordselt LHV, Telia ja Gmail.

Populaarseimate brändide väljaselgitamiseks palus Kantar Emor vastajail etteantud nimekirja alusel valida kuni viis tema jaoks kõige meeldivamat – valik tuli teha 159 nimetuse ja logo seast. Nimekirja aluseks on Kantar Emori erinevatest brändiuuringutest saadud kogemus. Uuringus osales 1099 Eesti elanikku vanuses 15–74 aastat.

Tagasi üles