Nii pannaksegi heausklik telefonile vastaja uskuma, et «investeering» on väga tulus ja «investeerides» teenid väga ruttu palju raha. Mõni petuskeem on loodud nii oskuslikult, et esmapilgul võivad isegi asjatundjad alt minna ja uskuma jääda, et kõik on aus.
Sageli väidavad petturid, et helistavad välismaalt, ja seegi lisab nende jutule usutavust. Enamasti kõnelevad kelmid telefonis vene keelt, räägivad enesekindlalt ja soravalt. Üldjuhul palutakse inimesel asi enda teada jätta, sest tegu olevat isikliku pakkumisega. Ja otsustama peab kiiresti, lausa kohe, kuna selline võimalus kaua ei kestvat!
Sageli palutakse inimesel kas petturitele ülekanne teha või laadida oma arvutisse ekraani jagamise tarkvara, mille abiga saab pettur võtta kontrolli ohvri arvuti üle.
Kuidas ennast kaitsta? Kõige lihtsam – kui võõras inimene helistab ja tahab sinuga sinu rahast rääkida, ütle lihtsalt «Ei, aitäh!». Ja ära unusta, et kui mingi rahateenimise võimalus tundub ulmeliselt hea, siis see enamasti ongi ulme, väljamõeldis!
Lisaks uskumatutele investeerimispakkumistele väidavad petturid tihti, et helistavad pangast ja tegutsevad selle nimel, et hoida ära sinu kontol toimuvaid pettusi ja sealt raha ärakandmist. Inimeselt küsitakse pangakontole ligipääsu võimaldavaid kasutajatunnuseid ja PIN-koode või pangakaardi andmeid.
Meeles tuleb pidada, et päris pangatöötaja ei küsi kliendile helistades mitte kunagi interneti- või mobiilipanka logimiseks vajalikke andmeid. Mida tahes teile helistades ka ei väideta – ka pettuse ärahoidmiseks ei esita pank teile sel moel kontole ligipääsemiseks vajalikke küsimusi. Kui neid küsitakse, on alati tegu pettusega.