1. veebruarist hakkab pensionide, toetuste ja hüvitiste kojukannet Omniva asemel tegema AS Hansab koostöös turvaettevõttega Viking Security. Ette nähtud summad tuuakse koju 5.-12. kuupäevani.
Pensionid, toetused ja hüvitised toob edaspidi koju Hansab
Sotsiaalkindlustusameti projektijuhi Regina Maslova sõnul võib inimeste jaoks muutuda senine koju toomise kuupäev. „Järgmisel nädalal saadab Hansab SMSi, kus on kirjas kojukande kuupäev. Neil, kellel mobiiltelefoni pole, palume ise või lähedaste abil pöörduda sotsiaalkindlustusameti infotelefonile 6121360,“ teavitas ta.
Edaspidi tuuakse toetused, hüvitised ja pensionid koju ajavahemikus kella 8-18ni ja ka nädalavahetustel, erandiks on riigipühad.
Lisaks muutus odavamaks teenuse hind. Kui varem tuli koju toomise eest maksta 8.10 eurot, siis 1. veebruarist maksab hüvitise koju toomine neile, kes selle teenuse eest ise maksavad, 6.70 eurot.
„Hüvitiste kättesaamisel tuleb kojukandjale näidata oma isikut tõendavat dokumenti. Kui tegemist on kellegi teise pensioniga, siis tuleb näidata ka volikirja,“ selgitab Maslova, kuidas tagatakse raha turvaline jõudmine õige inimeseni. Aadressi või telefoninumbri muutusest tuleb teavitada sotsiaalkindlustusametit.
Muudatus puudutab orienteeruvalt 5500 sotsiaalkindlustusameti klienti, kellele pension, toetus või hüvitis koju tuuakse. Kõigile neile saatis sotsiaalkindlustusamet jaanuaris koju ka infolehe, mis sisaldas täpsemat infot uue teenusepakkuja ja tingimuste kohta.
Liikumistakistusega inimestele või neile, kes elavad hajaasustusega piirkondades ning kellele pangateenus on raskesti kättesaadav, viiakse pensionid, toetused ja hüvitised koju tasuta. Pensioni või toetuse kojukande tellimiseks tuleb esitada avaldus, mille leiab ameti kodulehelt.