Piirkiiruse vähendamine suurt efekti kaasa ei toonud

Tiit Loim
, reporter
Copy
Valga piiril asendus kolm aastat tagasi kiirust kuni 70 kilomeetrit tunnis lubav märk 80ga. See on senini püsima jäänud, mõnes paigas on nüüdseks aga kiirust vähendanud märgid endistega asendatud.
Valga piiril asendus kolm aastat tagasi kiirust kuni 70 kilomeetrit tunnis lubav märk 80ga. See on senini püsima jäänud, mõnes paigas on nüüdseks aga kiirust vähendanud märgid endistega asendatud. Foto: Tiit Loim

Ligi kolm aastat tagasi alustas toonane maanteeamet kahel maanteel piirkiiruste muutmise katsetusega, tagamaks suurem ohutus. Lõikudel, kus kiirust tõsteti, võtsid juhid selle hästi vastu, kiiruse vähendamise puhul selgus aga, et ainult liiklusmärgist selleks ei piisa.

Uusi liiklusmärke hakati 2019. aasta aprilli alguses paigaldama kahele katselõigule: Tallinna–Rapla–Türi ja Jõhvi–Tartu–Valga maanteele. Maanteeamet soovis niiviisi täiustada sõidukiiruste määramise metoodikat, et muuta kiirused liiklejale arusaadavaks ning ohutumaks, vähendades seeläbi õnnetuste riski. Piirkiirust tõsteti üheksal ja langetati kümnel lõigul. Näiteks ilmus siis Valga piirile senise 70 kilomeetrit tunnis piirangu asemel 80 märk, ent mitmel pool Valga–Tartu maanteel tuli varasema 90 asemel sõita kiirusega 80 kilomeetrit tunnis.

Praeguseks on nüüdne transpordiamet katseprojektist oma järeldused teinud. Kokkuvõttes leidis amet, et lõikudel, kus piirkiirust tõsteti, on piirkiiruse ja sõitjate reaalse kiiruse vahe vähenenud, välja arvatud ühel lõigul. Järeldus oli, et uus kiirus on teele sobilikum ja liiklejatele selgemini arusaadav. Samuti selgus, et teele lähedal elavad inimesed, nagu näiteks ühistranspordi kasutajad ja koolilaste vanemad, on reeglina piirkiiruste suurendamise vastu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles