Päevatoimetaja:
Mati Määrits

Maakonda rajatakse viis laadimispunkti

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Elektriautode kiirlaadimisvõrgu rajab Eestisse ABB ning see peab olema töövalmis hiljemalt oktoobri lõpus. Peale kiirlaadijate paigaldatakse sotsiaaltöötajate elektriautode laadimiseks kohalike omavalitsuste juurde 507 tavalaadijat.
Elektriautode kiirlaadimisvõrgu rajab Eestisse ABB ning see peab olema töövalmis hiljemalt oktoobri lõpus. Peale kiirlaadijate paigaldatakse sotsiaaltöötajate elektriautode laadimiseks kohalike omavalitsuste juurde 507 tavalaadijat. Foto: Jüri Rüsülainen/Valgamaalane

Valgamaale tuleb viis elektriautode laadimiskohta, neist kaks maakonnakeskusesse. Tulevikus saab elektriautosid laadida ka Tõrvas, Sangastes ja Otepääl.

Valgamaale jõuab kevadel 22 elektriautot. Kui teised omavalitsused on otsustanud ühe auto kasuks, siis Tõrva linn ja Tõlliste vald soovisid kahte, Valga viit ja Taheva vald kolme elektriautot.

Elektriautodele paigaldatakse üle Eesti kokku 160 laadimispunkti, millest 60 hakkab paiknema maanteedel ja 100 asulates.

Laadimiskohad ehitatakse rohkem kui 5000 elanikuga asulatesse ja linnadesse. Näiteks turistide seas hinnatud Otepääle ja asulatesse, mida läbib maantee. Laadimispunktid paigaldatakse samuti Tallinna, Rohuküla, Heltermaa, Virtsu ja Kuivastu sadamatesse.

Suurematest linnadest tuleb Tallinnasse 27, Tartusse 10, Pärnusse neli ja Narva kaks laadimispunkti. Maanteedel asuvad punktid üksteisest umbes 40–60 kilomeetri kaugusel.

«Valisime asukohad lähtuvalt liiklustihedusest ja mugavusest, et tagada kasutajatele turvatunne,» selgitas KredExi elektriautode projektijuht Mirja Adler.

Laadimisvõrk peab olema valmis selle aasta oktoobri lõpus.

Tagasi üles