Päevatoimetaja:
Mati Määrits

Esmaspäevast tõusevad piirkiirused eraldatud sõidusuundadega riigiteedel

Copy
Maanteeamet tõstab neljarajalistel maanteelõikudel suurima lubatud piirkiiruse 110 km/h-ni.
Maanteeamet tõstab neljarajalistel maanteelõikudel suurima lubatud piirkiiruse 110 km/h-ni. Foto: Liis Treimann

Transpordiamet alustab esmaspäeval lubatud suurimate piirkiiruste tõstmist eraldatud sõidusuundadega riigiteedel.

Ameti teatel tõstetakse tänavu lubatud suurimat piirkiirust neljarajalistel ja 2+1 eraldatud sõidusuundadega maanteedel, kaherajalistel teedel jääb lubatud suurimaks sõidukiiruseks 90 km/h.

120 km/h on lubatud sõita Tallinn–Tartu–Võru–Luhamaa maantee 24-kilomeetrisel Kose–Võõbu lõigul valgel ajal ja heades teeoludes.

110 km/h on lubatud 157 kilomeetril 2+2 teelõikudel Tallinn–Narva, Tallinn–Tartu–Võru–Luhamaa, Tallinn–Pärnu–Ikla maanteedel ja Tallinna ringteel.

100 km/h on lubatud 30 kilomeetril peamiselt 2+1 teedel. Nendel teelõikudel piirkiirus ei muutu, seal oli 100 km/h lubatud ka talvel.

Kuna ilm võib kevadel olla veel heitlik ning öösiti võib esineda ka miinuskraade, siis tuleb kindlasti jälgida ilma- ja teeolusid ning lähtuda sõidukiiruse valikul neist.

Transpordiamet tuletab meelde, et suurim lubatud piirkiirus ei ole sõidukijuhtidele kohustuslik ja väiksema kiirusega sõites saab muuhulgas ka kütust kokku hoida.

Lubatud piirkiirusest 10 km/h aeglasemalt sõites hoiab keskmine sõiduauto kokku maanteel ca pool liitrit kütust iga 100 km kohta. Maanteel näiteks 120 km/h asemel 100ga sõites on Eesti keskmise sõiduauto kütusekulu 1-1,5 l 100 km kohta väiksem.

Suvise suurema piirkiirusega riigimaanteede lõigud on ka suure liikluskoormusega, kus läbitakse ca 10% kogu Eesti sõidukite aastasest läbisõidust ja ökonoomsema kiirusega sõitmine säästaks kokku ligi 5 miljonit liitrit kütust.

Märksõnad

Tagasi üles