Päevatoimetaja:
Mati Määrits

Avariid saab nüüd vormistada paberivabalt

Copy
Uut rakendust on võimalik kasutada kõikide kindlustusseltside klientidel.
Uut rakendust on võimalik kasutada kõikide kindlustusseltside klientidel. Foto: Marko Saarm

Eesti liikluskindlustuse fond (LKF) avas veebiteenuse, mille abil saab vormistada liiklusõnnetusi mobiiltelefonis paberivabalt. Rakendus töötab veebilehel avarii.lkf.ee eesti, vene ja inglise keeles. Seda on võimalik kasutada kõikide kindlustusseltside klientidel.

LKFi digitaalsete teenuste arendusjuhi Taavi Kiibuse sõnul teeb teenus liikluskindlustuse juhtumi vormistamise sündmuskohal lihtsamaks. «Paberil liiklusõnnetuse teate vormistamise võimalus jääb alles, aga nüüd saab teatada avariist ka nutitelefonis. Rakendus edastab juhtumi andmed koos piltidega kindlustusandjatele, mis kiirendab juhtumi läbivaatamist ja hüvitamist. Kui aga asjaolud nõuavad politsei teavitamist või on inimene viga saanud, tuleb helistada numbril 112 häirekeskusesse.»

Kiibuse hinnangul võtab teate täitmine koos pildistamisega aega 10–15 minutit. «Digiteade annab valikuvariandid ette ja isegi kogenematu kasutaja saab hõlpsasti hakkama. Põhirõhk on sündmuskohal pildistamisel ja õnnetuse asjaolude fikseerimisel. Kui andmed on kinnitatud, saadetakse kahjuteade läbivaatamiseks enda valitud kindlustusseltsile.»

Politsei- ja piirivalveameti juhtivkorrakaitseametnik Sirle Loigo julgustab varakahjuga avariisse sattunuid vormistama liiklusõnnetusi paberivabalt. «Uus digiteade hoiab ka politseinike tööaega kokku. Nii-öelda plekimõlkimiste lahendamised võtavad politseinikelt palju töötunde. Kui õnnetuse osalised saavad olukorra veebis ise fikseerida ja patrullpolitseinik ei pea sõitma sündmuskohale pastakat ja paberit viima, on see suur ajavõit,» ütles Loigo.

Tagasi üles