Raudteeülesõidu taga ootamine vihastab autojuhte

Andre Hanimägi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Raudteeülesõit Võru tänavas Valgas
Raudteeülesõit Võru tänavas Valgas Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Valgamaalase poole pöördunud linlane sõidab tihti üle Valga kesklinnas olevast raudteeülesõidust. Liialt sagedasti on tema sõnul ülesõit kinni põhjendamatult kaua.
 

«Ülesõit pannakse kinni ja alles viie minuti pärast hakkab rong jaamast Riia poole liikuma,» kirjeldas mees. Olukord tundub talle seda absurdsemana, et kiirus, millega jaamast sõitu alustav rong ülesõidule läheneb, on väga väike. «Tuhiseks ta siis kiirusega 120 kilomeetrit tunnis ülesõidust mööda, mitte ei veniks nii,» sõnas ta. Samuti vihastab autojuhti rongide pidev manööverdamine ülesõidukohas.

«Raudtee töökorraldust reguleerivad raudteed puudutavad seadused ja normid, mille täitmine on kohustuslik,» ütles Eesti Raudtee avalike suhete juht Urmas Glase. Avalike suhete juhi sõnul on viis minutit aeg, mille jooksul saab jaamakorraldaja veenduda, kas teede seadmine ja liiklusjuhtimissüsteemid toimivad.

«Kui toimingut hakata tegema üks minut enne rongi saabumist-väljumist, hakkavad kõik rongid hilinema, sest pöörangute korralikuks ümberseadmiseks või fooride rakendumiseks enam aega ei jää,» selgitas ta. Samuti ei ole tema sõnul võimalik ülesõidukohtade sulgemise aja minimeerimisega tagada jalakäijate ja sõidukite liiklusohutust.

«Antud ülesõit ei ole tavaline, vaid asub jaama töötsoonis, seetõttu peavad inimesed alati arvestama, et sealt raudtee ületamine on aeganõudvam kui tavalisel ülesõidul,» ütles ta.
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles