Ööl vastu esmaspäeva juhtus Tartumaal raske liiklusõnnetus, kui õnnetusse sattunud ja kordi üle katuse rullunud masinast paiskus välja selle juht. Paraku olid 31-aastase mehe vigastused sedavõrd rasked, et ta hukkus sündmuskohal.
Valga maanteel hukkus autojuht
Tartu jaoskonna avariipolitseinik Siim Semjonov rääkis, et teade Tartumaal Elva vallas Jõhvi-Tartu-Valga maantee 162. kilomeetril juhtunud liiklusõnnetusest laekus häirekeskusele vahetult peale südaööd, mil tähelepanelik liikleja andis teada raskest õnnetusest.
«Esialgsetel andmetel liikus Volvo maastur Valga suunas, kui kaldus paremale teeserva, kust selle juht masina järsu manöövri abil tagasi teele püüdis saada, ent kaotas sõiduki üle kontrolli. Auto sattus külglibisemisse ning paiskus üle vastassuunavööndi teelt välja ning rullus kordi üle katuse. Auto roolis olnud mees paiskus masinast välja ning hukkus sündmuskohal,» kirjeldas avariipolitseinik.
Ta lisas, et ehkki kõrvalised inimesed alustasid kohe raskelt viga saanud mehe elustamist, ei olnud tema elu enam võimalik päästa. «Fakt, et mees masinast välja paiskus, annab aluse kahelda, kas mees oli end sõidukis turvarihmaga kinnitanud, mis hoidnuks teda õnnetuse hetkel kindlalt istmes,» märkis politseinik.
«Masinas viibis mees üksi, ta omas juhtimisõigust ning tema sõiduvahend vastas nõuetele. Juhi kainus ning muud täpsemad liiklusõnnetuse asjaolud selgitatakse edasises uurimises,» lisas Semjonov.
Politseiniku sõnul oli tee avariipaigas asfaltkattega, heas sõidukorras ning kohas, kus õnnetus juhtus oli lauge kurv. «Suurim lubatud sõidukiirus sel lõigul oli 90 km/h, ent avariipaigal avanenud vaatepilt, sõiduki väga ulatuslikud kahjustused ning muud õnnetuse asjaolud kinnitavad, et maasturijuhi valitud sõidukiirus oli lubatust oluliselt suurem, mistõttu ei jäänud tal ka aega ohusituatsiooni sattudes sellele adekvaatselt reageerida,» selgitas avariipolitseinik.
Sel aastal on Eestis liiklusõnnetustes hukkunud 19 inimest, mullu samal ajaperioodil kaotas liikluses elu 15 inimest.