Päevatoimetaja:
Arved Breidaks

Kaupo Kutsar: kuidas Setomaalt Rail Balticule saab?

Copy
Kaupo Kutsar
Kaupo Kutsar Foto: Arvo Meeks

Et homme Rail Balticuga Euroopasse saaks sõita, peab tegutsema juba täna. Eesti Raudtee on aga asumas kulude optimeerimise eesmärgil Valga-Koidula raudteelõigul möödasõitu võimaldavate rööpapaaride eemaldamisele.

Plaanis on alles jätta vaid üks rööpapaar. Asi tunduks mõistlik, kui raudteetransport oleks väljasurev transpordiliik. Tänapäeva kliimaeesmärkide kontekstis on aga just rongiliiklus Euroopa Liidus eelistatud.

Euroopa Komisjon võttis juba 2. detsembril 1992 vastu valge raamatu ühise transpordipoliitika arengu kohta. Üks eesmärke on hoida raudteetranspordi, siseveetranspordi ja lähimerevedude osakaal 1998. aasta tasemel. Selleks ette nähtud meetmete sekka kuulusid raudteetranspordi taaselustamine, mere- ja siseveetranspordi edendamine ning eri transpordiliikide võrgustike loomine. Komisjoni hinnangul tuleks aastaks 2030 kolmekordistada kiirraudteevõrgu pikkust ning säilitada tihe raudteevõrk liikmesriikides.

Märksõnad

Tagasi üles