Suurenenud mootorikütuste hinnavahe Lätiga ei toonud augustis kaasa piirikaubanduse hoogustumist. Kuigi Eestis püsis kütusehind kõrge, siis naaberriiki soodsamat bensiini massiliselt hankima ei mindud.
Soodsam kütusehind Lätis jättis eestlased külmaks
Kui varasematel kuudel liikusid mootorikütuste tanklamüügi numbrid alla, siis augustis müügimahtude kahanemine peatus, teatas kütusesektori esindusorganisatsioon Eesti Õliühing. Kuigi Läti otsus biokütuse segamise kohustusest loobuda on suurendanud hinnavahet lõunanaabritega ja alandanud hinda, siis augustikuu tanklamüügi andmed ei näita veel piirikaubanduse hoogustumist.
Õliühingu tegevjuht Mart Raamat märkis, et augusti müüginumbreid mõjutasid nii langenud hinnad, suvine augustikuu ilm ning eelmise aasta madal võrdlusbaas.
«Augustis olid nii diislikütuse kui ka mootoribensiini hinnad umbes 10 senti madalamad, kui juunis-juulis. Arvestades Eesti tarbija hinnatundlikkust, on soodsam hind kindlasti mõjutanud positiivselt müüginumbritele, «sõnas Raamat.
Kütusesektori esindaja lisas, et ajalooliselt on eriti suvisel sõiduhooajal klimaatilised tingimused arvestatavalt mõjutanud kütusetarbimist.
«Keskkonnaagentuur on hinnanud, et lõppenud august oli erakordselt soe ja kuiv ja numbrite järgi võib eeldada, et suve alguses kõrgete hindade tõttu ära jäänud sõidud tehti nüüd ära,» selgitas Raamat augusti mootorikütuste müügimahtude tagamaid.
Maakondlikud müüginumbrid näitavad Õliühingu tegvjuhi hinnangul, et kardetud piirikaubandus Lätiga pole seni õnneks realiseerinud. «Eesti on üks viiest Euroopa Liidu riigist, kes ei otsustanud oma inimestele rekordilise kütuse hinnašoki pehmendamiseks appi tulla. Läti valitsus aga teatavasti kaotas juulist biokütuse lisamise nõude lootes niiviisi hindu umbes kümne sendi võrra langetada. Kuigi augustis on see juba Läti hindu allapoole toonud, siis Eesti piirimaakondade müüginumbrid ei näita, et eestlased oleks lõunapiiri taha tankima läinud.»
Euroopa Komisjoni ametliku Oil Bulletini andmetel oli Lätis augustis mootoribensiini müügihind keskmiselt 7,9 senti ja diislikütusel 3,4 senti soodsam kui Eestis. «Mootoribensiini puhul on Lätis maksukoormus 6,5 senti madalam ja augustis suurenes hinnavahe meie tarbija kahjuks veelgi. Küll on see mõju vähemalt seni olnud mootoribensiini müügihinnale väiksem, kui lätlased ise lootsid. Diislikütuse puhul võib küll näha, et bionõudest loobumine on lõunapiiri taga hinda 6-7 senti langetanud. Kahjuks on ka diislikütus nüüd naabritele soodsam kui eestlastele,« nentis Mart Raamat.