Päevatoimetaja:
Arved Breidaks

Klienditeenindused teevad uksed lahti vaid kolmel päeval nädalas

Copy
Sotsiaalkindlustusameti Põlva klienditeenindus asub Käisi ärimajas.
Sotsiaalkindlustusameti Põlva klienditeenindus asub Käisi ärimajas. Foto: Mati Määrits/Lõuna-Eesti Postimees

1. oktoobrist on sotsiaalkindlustusameti Valga, Põlva ja Võru klienditeenindus avatud esmaspäeviti, kolmapäeviti ja reedeti tavapärastel kellaaegadel.

Muudatus võimaldab rohkem keskenduda e-kanalite kaudu esitatud küsimuste vastamisele.

Sotsiaalkindlustusameti kliendisuhete osakonna juht Liis Mesi tõdeb, et valdavalt pöördutakse ameti poole infotelefonile helistades ning tõusutrendis on pöördumised e-kanalite kaudu (iseteeninduses või elektronpostiga). “Soovime vastata e-kanalite kaudu saabunud pöördumistele sama kiiresti kui klienditeenindusse tulnutele. Seetõttu otsustasime vähendada büroode lahtiolekuaegu kolmele tööpäevale piirkondades, kus klienditeenindusi vähem külastatakse. Kui selgub, et kolm päeva nädalas on mõnes piirkonnas selgelt vähe, saame vajadusel viia sisse ümberkorraldused,“ selgitab Mesi.

Kliendipöördumiste arv kasvab alati hüppeliselt, kui rakenduvad erinevad muudatused ning inimesed vajavad rohkem selgitusi. Näiteks kasvas kliendipöördumiste arv 56% aprillis jõustunud vanemahüvitiste ja -puhkuste süsteemi muudatuste tõttu. Samal ajal langes kliendi rahulolu 10%, sest ooteaeg infotelefonis kui ka iseteeninduskeskkonnas oli liiga pikk.

Selle aasta esimese seitsme kuu jooksul külastas Võru klienditeenindust kokku 2386, Valgat 1857 ja Põlvat 1324 inimest, mis ühes päevas tähendab keskmiselt 2-16 klienti. Võrdluseks külastas Tallinna klienditeenindust 23 128, Tartut 7023, Pärnut 6293 ja Jõhvit 4046 inimest.

Ülejäänud piirkondade klienditeenindusbürood jäävad avatuks tavapäraselt esmaspäevast reedeni kellaaegadel: E 8.30‒18.00; T, K, N 8.30‒16.30 ja R 8.30‒13.00. Iga kuu viimasel reedel on sotsiaalkindlustusameti klienditeenindused suletud.

Tagasi üles