Haigusraha ei jõua tuhandete inimesteni

Lõuna-Eesti Postimees
Copy
Elektrooniline haigusleht. Foto on illustreeriv.
Elektrooniline haigusleht. Foto on illustreeriv. Foto: Marko Saarm

Väljastatud töövõimetuslehtede ehk haigus- ja hoolduslehtede arv on tänavu jätkuvalt suur, kuid töövõimetushüvitiste väljamaksete tegemiseks puuduvad Eesti haigekassal endiselt tuhandete inimeste arvelduskonto andmed. Haigekassa palub inimestel kontrollida riigiportaalis oma andmeid ja veenduda, kas nad on teinud kõik selleks, et hüvitis kätte saada.

Töövõimetuslehe alusel maksavad tööandja ja haigekassa inimesele töövõimetushüvitist, et osaliselt kompenseerida haigestumise või hooldamise ajal saamata jäänud tasu.

Väljastatud haiguslehtede hulk on viimastel aastatel olnud rekordiliselt suur eelkõige koroonapandeemia tõttu. Tänavu üheksa kuuga on haigekassa tasunud töövõimetushüvitisi ligi

296 000 inimesele 175,5 miljoni euro eest, sellest 121 miljonit eurot on kulunud haiguslehtedele.

Hüvitiste väljamaksmiseks puuduvad haigekassal jätkuvalt paljude inimeste õiged pangakonto andmed, raha ülekanne tehakse aga just sellele kontole, mis haigekassale edastatud.

2019. aastast on haigekassal puudu peaaegu 8000 inimese arvelduskonto andmed, mille tõttu ei ole neile töövõimetushüvitisi saadud välja maksta. Neist 1000 inimest on lisandunud sel aastal. Kõigi nende välja maksmata hüvitiste peale kokku ulatub summa hinnanguliselt 700 000 euroni.

«Oleme teinud meedias üleskutseid, saatnud inimestele teavitusi läbi riigiportaali, et õiged kontoandmed kätte saada ja maksed ära teha. Täname kõiki, kes on varasematele üleskutsetele reageerinud, kuid endiselt ootame tuhandete inimeste andmeid. Seetõttu palume riigiportaalis oma arvelduskonto andmete õigsust ja olemasolu kontrollida,» rääkis haigekassa klienditeeninduse juht Maris Liitmäe.

Ta rõhutas, et haigekassa makstavad hüvitised aeguvad kolme aasta jooksul. «2022. aastal saame tasuda veel 2019., 2020. ja 2021. aasta eest välja maksmata hüvitisi. Kui inimene ei ole kolme aasta jooksul oma andmeid meile edastanud või neid ise riigiportaalis uuendanud, kaob tal ka õigus ootel olnud rahale.»

Lisaks palutakse riigiportaalis üle kontrollida ja vajadusel uuendada oma kontaktandmed nagu telefon ja e-post. «On oluline, et seal on olemas kõik vajalikud ja õiged andmed, et riik saaks vajadusel inimestega ühendust võtta, dokumente saata või hüvitisi üle kanda,» sõnas Liitmäe.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles