Tänavu esimest korda välja antava aasta kaubamärgi tiitli pälvis Lõuna-Eesti roheettevõtte Villatoode OÜ kaubamärk MÄÄ. Algatuse eesmärk on innustada ettevõtjaid oma kaubamärke aktiivsemalt kaitsma.
Lambavillagraanuli kaubamärk MÄÄ võitis aasta kaubamärgi tiitli
Granuleeritud lambavillaväetist Mää valmistav Villatoode OÜ võitis ka tänavuse Lõuna-Eesti Postimehe poolt välja antava Lõuna-Eesti aasta toote tiitli. Tegemist on ühelt poolt maalähedase, teisalt uudse tootega, mille aednikud ja taimekasvatajad juba esimesel aastal hästi vastu võtsid.
Igal aastal registreeritakse Patendiametis sadu kaubamärke. Siiski on kaubamärkide kaitsmise aktiivsus Eesti ettevõtjate seas viimasel ajal languses. Selle üks põhjus on muutunud majanduskliima, kuid ka ettevõtjate vähene teadlikkus vajadusest kaitsta oma intellektuaalomandit, nagu selgub Patendiameti hiljutisest uuringust.
Et teadlikkust suurendada ja tunnustada neid, kes oma kaubamärgi kaitsesse panustavad, annab Patendiamet tänavu esimest korda välja aasta kaubamärgi tiitli. «Enda õiguste kaitseta jätmine muudab ettevõtte turul kaubamärgi väärkasutuse suhtes haavatavaks, seetõttu tahame innustada kõiki oma kaubamärke kaitsma. Aasta kaubamärgi valimine on hea võimalus sellele teemale avalikkuse tähelepanu tõmmata,» rääkis Patendiameti peadirektor Margus Viher.
Valik tehti 2022. aastal Patendiametis registreeritud Eesti kaubamärkide seast, mis olid eriti keele- või mõttemängulised, kaunikõlalised ja leidlikud või muul moel sõnaliselt ja visuaalselt silmatorkavad ja meeldejäävad.
Patendiameti aasta kaubamärk 2022 selgus rahvahääletusel ja selleks osutus Lõuna-Eestis tegutsevale roheettevõttele Villatoode OÜ kuuluv kaubamärk MÄÄ. Selle lustaka brändi alt toodetakse lambavillast uudseid loodusesõbralikke väetisegraanuleid.
Ettevõtte asutaja Sander Veskimeister ütles, et kaubamärgi väljamõtlemine ei nõudnud suurt vaeva. «Otsisime lühikest ja löövat nime, mida oleks kerge öelda ja mis eristuks. Lõbusa ajurünnaku käigus tõi ettevõtte üks omanikke kuuldvale häälitsuse «mää» ja sellega oli asi otsustatud,» meenutab Veskimeister, kuidas kaubamärgini jõuti. Veskimeistri sõnul kavatsetakse kaubamärgi alt edaspidi uusi tooteid välja tuua, seepärast tunti, et tähis vajab kaitset.
Enda lemmikutele andsid üritusel eripreemiad üle ka Eesti Kaubandus-Tööstuskoda, Eesti Keele Instituut ja Patendivolinike Koda. Kaubandus-Tööstuskoda ja Eesti Keele Instituut hindasid 2022. aasta silmapaistvaimaks kaubamärgi VAGA. Patendivolinike Koja eripreemia pälvis Eesti Vabaõhumuuseumi kujutismärk.
Kõigi võitjate kaubamärgilugudega saab tutvuda Patendiameti ajaveebis.