Päevatoimetaja:
Arved Breidaks

Kersti Loor: Lõuna-Eestis on õpilasfirmat teha popp

Ürituse peakorraldaja, Junior Achievement Eesti juht Kersti Loor ütles, et esimene ainult tüdrukutele mõeldud töövarjupäev äratas suurt huvi
Ürituse peakorraldaja, Junior Achievement Eesti juht Kersti Loor ütles, et esimene ainult tüdrukutele mõeldud töövarjupäev äratas suurt huvi Foto: Erakogu

Ettevõtlusõppe populaarsus on Eestis tõusuteel, seda kinnitab nii aasta-aastalt kasvav õpilasfirmade arv kui ka koolide hulk, kus sellist õpetust pakutakse. Junior Achievement on ettevõtlusõpet Eestis eest vedanud juba 31 aastat. Selle aja jooksul on Eestis loodud kokku 5660 õpilas- ja minifirmat ja ettevõtluskogemuse on saanud enam kui 22 000 noort.

Tänavu tegutseb Eestis ligi 120 koolis kokku 480 õpilas- ja minifirmat. Neid on küll pisut vähem kui mullu, kuid nende toodete kvaliteet ei jää kuidagi pärisfirmadele alla.

Minifirmadele, kus tegutsevad põhikooli 7.–9. klassi õpilased, mõjus koroonaaeg raskemalt: nende peamiselt laadale sobivat kaupa oli keerulisem müüa. Sellest langusest ei ole nad veel välja tulnud, neid ongi vähem (ligi 80) ja ka nende tegevus tagasihoidlikum. Gümnaasiumi õpilasfirmade arv kasvab aga jõudsalt ja lõikab kasu taastunud müügivõimalustest, laatadest üle Eesti ja ka väljaspool.

Tagasi üles