Valga põhikooli õpilased õppisid eelmisel nädalal keemiliste reaktsioonide tasakaalustamist ja aatomi ehitust virtuaalreaalsuses.
Valga põhikooli õpilased õpivad loodusaineid virtuaalmaailmas
Riigi tugiteenuste keskus rahastas Valga põhikooli projekti „Virtuaalselt õppimas“, millega soetasime Futuclassi virtuaalreaalsuse (VR) vahendid: 2 koolikomplekti, kuhu kuulub kokku 12 eelnevalt installitud tarkvaraga VR peaseadet.
Õpetajad Merike Madal, Krista Kiisler ja Tiivi Rüütel on 8. ja 7. klasside õpilastega saanud esimese kogemuse õppida loodusaineid virtuaalmaailmas. Keemiliste reaktsioonide mäng, mis 8. klasside õpilastel oli esimeseks selliseks kogemuseks, õpetas keemiliste reaktsioonide tasakaalustamist ning mängija eesmärgiks oli saada laua mõlemale poolele sama kogus ainet. Mängu raskusaste kasvas vastavalt õppija võimekusele. Selline õppimine on reaalne vaid virtuaalreaalsuses! 7. klasside õpilased katsetasid õpetaja Tiivi Rüütel`i eestvedamisel oma teadmisi VR õpimoodulis, keemilised sidemed.
Õpilaste tagasiside tundidele oli õpetaja sõnul väga hea ning õpilased avaldasid arvamust, et nii võikski õppida.
Futuclass on hariduslik õppemäng keemia ja füüsika õppimiseks 8. ja 9. klassi õpilastele. Keerulised teemad on mängustatud kujul lastele paremini omandatavad, huvitavad ja kaasahaaravad. Virtuaalreaalsuse 3D keskkond võimaldab koondada tähelepanu ja eemaldada segajad. Mänge õppimiseks hakkame kasutama loodusõpetuse, keemia- ja füüsika tundides.
Projekti laiem eesmärk on integreerida VR vahendid õppeprotsessi, mille edukas kasutamine soodustab loodusainete mõistmist, arusaamist, toetab tehnoloogiaga rikastatud õppe läbiviimist sh õpilaste digipädevuste ja õpetajate erialaste digioskuste arendamist ning annab unikaalse võimaluse sukelduda keskkonda ja teadvustada asju, mida traditsiooniliste õppevahenditega on võimatu kogeda.
Projekti kogukulu on 11 698,00 eurot ning projekti põhirahastaja oli Euroopa Liit Euroopa Sotsiaalfond. Projekti kirjutaja ja –juht on haridustehnoloog Jelena Stepanova.