Päevatoimetaja:
Mati Määrits

Hedi Arukase: ära ründa päästekorraldajat

Häirekeskuse Lõuna keskuse juht Hedi Arukase
Häirekeskuse Lõuna keskuse juht Hedi Arukase Foto: Häirekeskus

Kui lihtne, aga oluline on märgata ja tunnustada hea sõnaga inimesi meie ümber. Häirekeskuse päästekorraldaja on esimene lüli abiandmise ahelas, kes selgitab välja, kas on vaja kiirabi, politsei või pääste abi. Seda enam kurvastab, et leidub ikka neid, kes võtavad omale voli suhelda elupäästva abiandjaga moel, mis trükimustagi ei kannata.

Kiitus, hea sõna, tunnustus – see ei maksa midagi, aga töötab kui maagia. Motiveerib ja rõõmustab. Juhina on positiivse tagasiside saamine topelt rõõm, mida päästekorraldajaga alati jagan. Kui jagatud rõõm on mitmekordne, siis jagatud mure aga pool muret. Ja mul on mure.

Hädaabinumber on olukordadeks, mil ohus on kellegi elu, tervis või vara. Vastame aastas enam kui miljonile hädaabikõnele, mida saadavad sageli helistaja hirm ja ärevus. Paraku leidub helistajaid, kel on aega ja tahtmist esmast abistajat, päästekorraldajat, sõimata või ähvardada. Miks? Kuid miks-küsimus ei vääri siinkohal püstitamist, sest sellele ei ole õigustust.

Tagasi üles