Tõukeratastele hakkab aasta lõpus kehtima kohustuslik liikluskindlustus. See peaks andma paremad hüvitised ka jalakäijatele, kuna õnnetuse korral kataks kindlustus kannatanule tekkinud kulud. Praegu on tõukeratta alla jäänud jalakäijal hüvitist saada keeruline.
Tõukeratastele hakkab kehtima liikluskindlustus
Probleemid algavad sellest, et tõukeratturid sõidavad kõnniteedel ega arvesta jalakäijate väiksema liikumiskiirusega. «Kergliikuri juhile on kehtestatud kiirusepiirang 25 kilomeetrit tunnis. Jalakäija vahetus läheduses tohib sõita jalakäija tavakiirusega,» rääkis liiklusjurist Indrek Sirk ERRile.
Kui rattur jalakäijale otsa sõidab, on vastutav just tema. Kui muidu oleks abi õnnetusjuhtumikindlustusest, siis ratturi süü korral see ei rakendu, nii et kulud tuleb kannatanule korvata omast taskust.
«See korvab nii jalakäijale tekitatud varakahju, näiteks kahjustatud esemed, samuti ravikulud, saamata jäänud töötasu. Ja kui inimene saab vigastada, saab ta nõuda ka moraalse kahju hüvitist,» lisas Sirk. Selleks aga tuleb kas sõlmida kokkulepe või pöörduda kohtusse, mis tähendab suurt raha- ja ajakulu, sest liikluskindlustus praegu tõukeratturitele ei laiene.
«Kui tuvastatakse, kes on liiklusreegleid rikkunud, saab ta karistada vastavalt liiklusreeglite rikkumise eest ja kahjuhüvitist on võimalik nõuda vastavalt tsiviilvastutuse korras,» sõnas majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi nõunik Hindrek Allvee. «Kui on tegemist raske tervisekahjustuse tekitamisega, reguleerib seda ka karistusseadustik. Liiklusreeglite rikkumist reguleerib liiklusseadus ka. Siis saab väärteo korras karistada.»
Olukord on muutumas detsembrist, kui Eesti peab üle võtma eurodirektiivi, mis teeb ka elektritõukeratastele liikluskindlustuse kohustuslikuks. Selleks peab tõukeratta valmistajakiirus olema kas üle 25 km/h või kui see kaalub üle 25 kilo, siis sõitma üle 14 kilomeetri tunnis. Sellele tingimusele vastavad Bolti ja Tuule renditavad elektritõuksid. Direktiiv ei tee vahet ka isiklikel ja rendiratastel.
Samuti annab ministeerium omavalitsustele juurde õigusi kehtestada täiendavaid kiiruspiiranguid kergliikuritele.