Häirekeskus küsib tagasisidet

Lõuna-Eesti Postimees
Copy
Töö häirekeskuses
Töö häirekeskuses Foto: Eero Vabamägi

Häirekeskus saadab poolele tuhandele inimesele, kes on viimase kuu jooksul hädaabinumbrile helistanud, sõnumi teel tagasisideküsitluse lingi.

Kui varem on rahulolu uuritud telefoni- ja veebiküsitluse kaudu, siis nüüd katsetatakse uusi viise. Neist esimesena meetodit, kus septembris hädaabinumbrile helistanutele saadetakse SMSi teel veebilink LimeSurvey keskkonna küsitlusele.

Hädaabiteate menetlemisel kogutavad andmed ei võimalda võtta inimesega ühendust muul viisil kui telefoninumbriga, mistõttu on selle kaudu inimestelt tagasiside küsimine parim võimalus.

«Uue metoodika katsetamiseks saadame sõnumi 500 helistajale, kellele politsei, pääste või kiirabi välja saatsime. Tahame teada, kas need inimesed said asjakohast kiiret abi,» selgitas häirekeskuse 112 teenuse juht Karmen Oks. «Selleks palume vastust neljale küsimusele. Vastajad saavad hinnata, kas kõne vastuvõtja küsimused olid selged ja arusaadavad ja kas helistaja sai abi või suuniseid.»

Juhuvalimisse võetakse helistajad, kelle kõnele järgnes abi väljasaatmine. Valimist on välistatud SIM-kaardita seadmelt tehtud kõned ning võimalike traagiliste tagajärgedega seotud kõned. Jälgitakse, et inimeselt ei küsitaks tagasisidet rohkem kui kord aastas, talle jääb ka õigus tagasiside andmisest keelduda.

«Pettuste vältimiseks on oluline teada, et kui saate SMSi telefoninumbrilt +372 8272 2090, on tegemist häirekeskuse saadetud sõnumiga,» rääkis Oks.

Oktoobris ja novembris küsitakse tagasisidet ka SMSi teel saadetava veebilingiga, mis viib häirekeskuse kodulehele. Kolmanda variandina katsetatakse lähenemist, kus inimene saab SMSi, milles tal palutakse valida, kas ta soovib tagasisidet anda häirekeskuse veebilehel või telefonitsi. Vastavad juhised sisalduvad saadetud sõnumis, mille häirekeskus saadab alati numbrilt +372 8272 2090.

Lisainfot küsitluse kohta saab riigiinfo telefonilt 1247. Hädaabinumbrile palub häirekeskus tagasisideküsitlusega seoses mitte helistada. 112 number on mõeldud vaid olukordadeks, kui ohus on inimeste elu, tervis või vara ning vajatakse kiiresti kiirabi, politseid või päästet.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles