Päevatoimetaja:
Arved Breidaks

Reisirongi taastulek Võrru oleks pool lahendust (5)

Copy
Võrumaa ühe suurima tööandja ASi Barrus juhatuse liikmed Martti Kork (vasakul) ja Andres Linnasaar näevad reisirongiliikluse taastamises võimalusi ka oma firmale.
Võrumaa ühe suurima tööandja ASi Barrus juhatuse liikmed Martti Kork (vasakul) ja Andres Linnasaar näevad reisirongiliikluse taastamises võimalusi ka oma firmale. Foto: Arved Breidaks

Mõne kuu pärast selgub, kas Eesti saab Euroopa Komisjonilt toetusraha Valga–Võru–Koidula raudteelõigu remondiks, et parandada sõjaveoste liikumist Võrumaale ning ühtlasi taastada rohkem kui 20 aasta pikkuse pausi järel reisirongiliiklus Võrru.

«Kaitseministeerium on koos Eesti Raudteega esitanud taotluse Valga–Koidula raudteelõigu rekonstrueerimiseks, pidades silmas nii tsiviil- kui militaarkasutuse eesmärke,» rääkis Võru linnavolikogu esimees, riigikogu liige Anti Haugas. «Kui toetusraha õnnestub saada, tulevad raudteele uued ooteplatvormid, suureneb rongide sõidukiirus ja võimalik on ka reisirongid liikuma panna.»

Allikas, kust remondiraha loodetakse saada, on Euroopa ühendamise rahastu. Euroopa Komisjon toetab sellest taristu uuendamist, mis lihtsustaks sõjatehnika vedu Euroopas. Nursipalu harjutusvälja laiendamine ning Võrumaale liitlasüksuste paigutamine on muutnud ka Võru üheks selliseks punktiks, mis vajaks muu Euroopaga paremat ühendust. Viimati remonditi siit läbi kulgevat raudteed 1980. aastate alguses.

Tagasi üles