Maksuamet koondab Eestis suveks üle saja töötaja, Valga teeninduskohas jääb tööta viis inimest.
Koondamislaine maksuametis jõuab ka Valka
Maksu- ja tolliameti peadirektori büroo peaspetsialisti Kaia-Liisa Kallase sõnul võetakse üle Eesti koondamised ette, et ameti toimimist tööde ümberjagamisega paremaks muuta. Kokku jääb suveks tööta 120 inimest, neist 66 koondab amet juba 1.aprilliks.
«Muudatusega vähendame keskuse rolli arendustegevuses, luues kompetentsikeskusi ka teistesse linnadesse ja andes maakondades töötavatele kolleegidele võimaluse võtta vastutus teatud töölõikude toimimise ja arendamise eest,» rääkis Kallas.
Väheneb peamiselt juhtide arv. Maakonnakeskustesse jäävad teeninduspunktid, kuid kaovad regioonikeskused Tallinnast, Tartust, Pärnust ja Jõhvist.
Valga teenindusbüroo pakub maksu- ja tolliameti kinnitusel klientidele edaspidi teenust samas mahus nagu tänagi. «Jätame praeguse teenindusvõrgu kõikidesse maakondadesse, et olla maksumaksjale olemas, kui ta meid olenemata e-teenuste heast kättesaadavusest vajab,» lausus Kallas. «Kliente seega muudatused ei puuduta ja kõik jääb nii nagu varem. Inimesed võivad abi saamiseks alati meie teeninduskohtadesse pöörduda.»
Kallase sõnutsi on tähtis, et muudatusega kaasneb personalikulude kokkuhoid, mida saab hiljem kasutada töötajate paremaks motiveerimiseks. Väidetavalt on koondatavad suhtunud sellesse mõistvalt. «Maksu- ja tolliamet kompenseerib töötajatele koondamishüvituse ja hüvitise kasutamata jäänud puhkuse eest,» lisas Kallas.
Maksu- ja tolliameti peadirektor Marek Helm on varem öelnud, et organisatsiooni efektiivsus ei sõltu mitte niivõrd inimeste arvust, vaid sellest, kas tehakse õigeid tegevusi, millel on ka mõju.
Kuna amet kogub eelkõige makse, olevat selleks vaja töötajaid, kes on motiveeritud. See tähendab, et koondamine peaks osale töötajatest palgatõusu kindlustama.