Uus terviseportaal vahetas välja senise digiloo

Lõuna-Eesti Postimees
Copy
Terviseportaal vahetas välja senise Digiloo portaali.
Terviseportaal vahetas välja senise Digiloo portaali. Foto: Tervisekassa

Tervisekassa ning tervise ja heaolu infosüsteemide keskuse (TEHIK) koostööna on valminud uus terviseportaal aadressil terviseportaal.ee, mis vahetas välja senise patsiendiportaali digilugu.ee.

Digilugu suleti paralleelselt terviseportaali käivitamisega. Kui inimene läheb vanast harjumusest aadressile digilugu.ee, suunatakse ta automaatselt terviseportaali lehele.

«Kuna patsiendiportaal on nüüdseks üle 15 aasta vana ning tekkinud on mõningane tehnoloogiline võlg, on uue portaali loomine vajalik, sest ligipääs terviseandmetele peab käima ajaga kaasas,» nentis TEHIKu terviseportaali projektijuht Kady Adamson.

Tervisekassa terviseportaali tootejuhi Evgeni Nikolaevski sõnul pakub portaal mugavat ja kasutajasõbralikku ligipääsu terviseandmetele ning on värav terviseteenuste kasutamisel.

«Esimeses etapis pakutakse selle kaudu inimestele tervishoiuga seotud teenuseid, mis olid saadaval ka vanas patsiendiportaalis. Tänu uuele portaalile paraneb kasutajamugavus ehk inimene pääseb terviseinfole ligi mugavamal viisil ning eri teemad on kategoriseeritud loogilisemalt,» ütles Nikolaevski.

Vastuvõtud, uuringud, analüüsid

Enne sisselogimist on inimesele kuvatud terviseedendusliku sisuga esileht, mis hakkab sisaldama mitmesugust tõenduspõhist tervisealast teavet. Portaali sisenedes avaneb esmalt vaade «Minu töölaud», millel kuvatakse järgmised vastuvõtud, väljaostmata retseptid, viimase poole aasta uuringud, analüüsid ja vastuvõtud ning vaktsineerimise soovitused.

Uue funktsioonina on inimestele kättesaadavaks tehtud «Minu tervise ajalugu», mille abil on võimalik detailselt filtreerida vastuvõtte, analüüse, uuringuid, vaktsineerimisi ning kiirabi, haiglaravi või operatsioonidega seotud infot. Lisandunud on ka mitmesuguseid väiksemaid täiendusi teenustes.

Lähitulevikus on plaanis lisaks tervisedeklaratsiooni ning tahteavalduste täiendamise funktsioonile lisada ka võimalus täiendada enda ja lähedaste terviseandmeid ning täita vastuvõtule eelnevaid seisundihindamise küsimustikke. Lisaks eeltoodule saab 2024. aasta jooksul terviseportaali osaks digiregistratuur, mis pole tulevikus enam eraldi keskkond. Tänu sellele muutub broneeringute tegemine või vastuvõtuaegade muutmine ja tühistamine patsiendile lihtsamaks.

Ajapikku luuakse terviseportaali järjest uusi infotehnoloogilisi lahendusi, mis võimaldavad suurendada inimese enda osalust ja vastutust tervisega seotud otsuste tegemisel. «Üheks kasutajate soovitud võimaluseks on teavituste saamine näiteks retseptide, vaktsineerimiste ja arstivisiitide kohta. Teenus lisatakse terviseportaali 2024. aasta jooksul ning seejärel saavad inimesed teavitusi tellida SMSi või e-posti kaudu,» kinnitas Evgeni Nikolaevski.

Tagasiside

Terviseportaali arendamise juurde kaasati eri taustaga lõppkasutajaid, sealhulgas ka vaegnägijaid. «Küsisime inimestelt tagasisidet ning palusime neil testida esimesi teenuseid. Nüüdseks on inimeste antud tagasiside läbi töötatud ning vastavalt sellele tehtud ka muudatusi. Lisaks on arenduse käigus mõeldud sellele, et portaali ei peaks kümne aasta pärast uuesti välja vahetama, vaid seda saab pidevalt täiendada uute ja vajalike funktsioonidega,» ütles Kady Adamson.

Uue portaali kohta on inimestel võimalik anda tagasisidet, mida saab teha portaali paremas ääres asuva «Tagasiside» nupu kaudu või otse TEHIKu kasutajatoe e-posti aadressil abi@tehik.ee. Kasutajate tagasiside ja tähelepanekud on äärmiselt olulised, et pakkuda kõikidele Eesti inimestele võimalikult mugavat ja kasutajasõbralikku keskkonda.

Terviseportaali arendust kaasrahastas Euroopa regionaalarengu fond ja selle kogumaksumus on 1,24 miljonit eurot.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles