Valgamaal Laatres käib kibe ehitustöö biometaanijaama rajamisel, kolm rohegaasiprojekti on käsil ka põllumajanduskontsernil Agrone. Gaasitehaste rajajate seas on aga segadust külvanud Euroopa Liidu direktiiv, millega tahetakse biogaasil töötavad bussid ja raskeveokid linnaliiklusest kõrvaldada.
Tellijale
Euroliidu plaanid külvavad gaasitootjates segadust
Biogaasil töötavad sõidukid eritavad bensiiniautodega võrreldes teadaolevalt kuni neljandiku vähem inimestele mürgist süsinikdioksiidi. Euroopas menetluses olev raskeveokite CO2 heite vähendamise direktiivi muudatus näeb aga ette, et pärast 2035. aastat ei tohi uued raskeveokid ja bussid süsihappegaasi heidet enam üldse tekitada. Mitu põllumajandusettevõtet investeerib samas praegu biogaasijaamade ehitamisse.
Laatres biogaasitehast rajava Bioforce OÜ juhatuse liikme Henry Uljase sõnul on Euroopa Liit oma plaani välja öelnud, kuid veel ei ole selge taust, mis täpselt saama hakkab. Otsus ei pruugi tema sõnul siiski olla biometaani tootjate seisukohast negatiivse mõjuga, küll aga külvab see praegu mingil määral segadust.