Rohetoodete eest ei taheta enam rohkem maksta (1)

Lõuna-Eesti Postimees
Copy
Osad inimesed ei pea kliimamuutusi tõsiseks probleemiks. Foto on illustratiivne.
Osad inimesed ei pea kliimamuutusi tõsiseks probleemiks. Foto on illustratiivne. Foto: Elmo Riig

Kuigi enamik Eesti inimesi peab toodete ja teenuste tarbimisel nende keskkonnasõbralikkust oluliseks, on selle tähtsustamine kahe eelneva aastaga võrreldes veidi langenud, selgub Kantar Emori uuringust. Samuti on vähenenud valmidus keskkonnasõbralike toodete-teenuste eest rohkem maksta.

«Kiire hinnatõus ja üldine ebakindlus mõjutavad inimeste eelarvet ja toovad kaasa muutusi. Kui eelmiseil aastail oli umbes kolmveerand Eesti elanikest valmis keskkonnasõbralike toodete-teenuste eest tasuma rohkem, siis tänavu on valmidus langenud piust rohkem kui kuuekümnele protsendile,» rääkis Kantar Emori uuringuekspert Katrin Männaste. Nagu varemgi, ollakse enamasti valmis kuni viis protsenti kõrgemaks hinnaks. Kui aga toodete või teenuste eest tuleb välja käia kümnendiku võrra enam, tuleb sellega keskkonnasõbralikkuse nimel kaasa vaid 12% Eesti inimestest. «Valmisolek tarbimisvalikute kaudu keskkonnahoidu panustada sõltub suuresti üldhoiakust. Enamik neist, kes kliimamuutusi tõsise probleemina ei taju, ei pea ka rohemeelsete toodete-teenuste kallimat hinda põhjendatuks,» märkis Männaste.

Nende inimeste osakaal, kes tarbitavate toodete-teenuste keskkonnasõbralikkust pigem ei tähtsusta, on tõusnud kolmandiku lähedele.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles