Magustatud jookide maksu kehtestamise nimel võitlejad on varmad diskrediteerima mistahes suhkrumaksu olematut mõju tõestavate uuringute tulemusi, väites, et neid on rahastanud toidutootjad ise. Samal ajal aga jäetakse mainimata, et isegi Maailma Terviseorganisatsioonil (WHO) pole veenvaid tõendeid selle kohta, et maksu kehtestamisega kaasneks rahva tervise paranemine.
Tellijale
Sirje Potisepp: on kaheldav, kas kallim limonaad vähendab vöökoha ümbermõõtu (1)
Maksupooldajad joonistavad oma soovunelma põhjal lihtsustatud sündmuste jada, mille ühes otsas on jookides sisaldava suhkrukoguse maksustamine ning teises ülekaalulisuse ja teiste raskete tervisekahjude, mõne arvates isegi enneaegsete surmade vähenemine.
Ehk siis nende mõttekäik tundub reeglina olevat järgmine: suhkrumaks tõstab limonaadide hinda, mille tulemusena muutub see jook mõnikümmend senti kuni paar eurot kallimaks. Magusaisus vaevlev tarbija seisab selle mõttekäigu kohaselt leti ees ning nähes limonaadi kallimat hinda, valib mõne muu toote.