:format(webp)/nginx/o/2023/05/28/15351898t1h5d18.jpg)
Eelmisel nädalavahetusel viisid Tartu jaoskonna liikluspolitseinikud üle Lõuna-Eesti läbi politseioperatsiooni, veendumaks autojuhtide kainuses ning selleski, kas järgitakse kehtestatud piirkiiruseid. Kontrollaktsiooni viidi läbi kolmel päeval.
Eelmisel reedel fikseerisid politseinikud Tartumaal kokku 78 liiklusrikkumist, millest lõviosa (67) olid kiiruseületamised. Lisaks avastati kolm joobes juhti, kaks juhtimisõiguseta sohvrit, kaks turvavööta juhti ning teisi liiklusrikkumisi, ütles Tartu patrullitalituse juht Argo Arukase.
Laupäeval olid luubi all Viljandimaa ja Kagu-Eesti liiklejad. Kokku avastati rikkumisi 56, neist 22 olid kiiruseületamised, avastati seitse alkoholi tarvitanud juhti, kaks lubadeta juhti, viis turvarihmaga kinnitamata juhti ning kolm last, kes ei olnud nõuetekohaselt masinas turvarihma või-turvaseadmega fikseeritud, kaks radari avastajat ning 15 muud liiklusalast rikkumist.
Pühapäeval keskendusid liikluspolitseinikud taas Tartumaa liiklejatele ning sel päeval oli ka avastatud rikkumiste arv suurim. Kokku fikseeriti 158 rikkumist, neist 132 olid kiiruseületamised. Lisaks tabati 10 joobes juhti ning neist üks oli raskes joobes. Avastati kaks turvavööta juhti ning kolm last, kes olid autodesse paigutatud ilma turvavarustuseta. Lisaks avastati teisigi liiklusalaseid rikkumisi, rääkis Arukase.
Nagu politsei märkis, siis möödunud nädalavahetuse liikluspilti ilmestavad enim kiiruseületajad, keda Lõuna regiooni peale kokku tabati 221. «See on suur arv ning juhtide suhtumisest nähtub, et kiiruseületamist peetakse normiks,» sõnas Argo Arukase. Ta lisas, et juhid ei tee sellest suurt numbrit, kui varastavad rohkem kui 15 km/h sõidukiirust.
«Ka joobes juhtimiselt tabatud juhid ei võtnud paljuski vaevaks ohtliku teguviisi pärast häbi tunda või kahetseda. Nii mõnigi püüdis end välja vabandada sellega, et eelmisel õhtul oli ilus suvesoe ilm ja lubati endale mõned õlled või kokteilid. Pikalt püsiv valge aeg ei andnud ilmselt aga märku sellest, et mõistlikul ajal magama minna. Napp uneaeg tõi omakorda kaasa selle, et hommikuseks sõiduks ei olnud pea veel täiesti selge,» rääkis Tartu patrullitalituse juht.
«Nukker vaatepilt. Selline olukord näitab ilmekalt, et osa inimesi ei hinda enne rooli istumist oma seisundit kuigi kriitiliselt,» ütles Arukase. Ta märkis, et kui õhtul tarvitatakse alkoholi ja hommikul on tarvis sõitu minna, tasub tõsiselt kaaluda alkomeetri soetamist. «Nii püsib võimalus hoida ära vähemasti need ohuolukorrad, kus inimene oma tervislikku seisundit ülehindab.»