Päevatoimetaja:
Arved Breidaks

Uuest aastast kehtiv ümardamisreegel eeldab kaupmeestelt ettevalmistusi

Copy
Järgmisel aastal tuleb seaduse kohaselt hakata müügikohtades rakendama ühe- ja kahesendiste ümardamisreeglit.
Järgmisel aastal tuleb seaduse kohaselt hakata müügikohtades rakendama ühe- ja kahesendiste ümardamisreeglit. Foto: Arvo Meeks

Järgmise aasta algusest hakkab kõigis Eesti müügikohtades kehtima ostukorvi lõpphinna ümardamise reegel, mille kohaselt tuleb sularahas tehtud ostu lõpphind ümardada lähima 5 sendini. Muudatuse tegemiseks peavad kaupmehed seadistama oma kassasüsteeme ja majandustarkvara ning olema valmis kliente teavitama.

«Kuigi tänu ümardamisreegli rakendamisele muutub sularahas arveldamine kiiremaks ja mugavamaks ning vähenevad ka kaupmeeste mündikäitlemiskulud, eeldab see muudatus siiski ühekordset pingutust. Kaupmehed peavad kassasüsteeme uuendama ja personali koolitama ning muudatuse tegemise ajal olema samuti valmis muudatust oma klientidele selgitama,» rääkis Eesti kaupmeeste liidu tegevjuht Nele Peil. Tema sõnul on liit juba ka teavitanud ettevalmistuse vajadusest oma liikmeid ja suuremaid Eestis tegutsevaid kassasüsteemioperaatoreid. Peil pani südamele, et kuna iga kaupmehe kohus on valmisolek ise tagada, tuleks oma majandustarkvarapartneriga sel teemal aegsasti ühendust võtta.

Eesti tegutseva tarkvaraettevõtte Nixor tegevjuhi Imre Reinsoni sõnul on ümardamisreeglist tulenev muudatus kassasüsteemides pigem väike. Tõenäoliselt saab enamikku kasutusel olevatest tarkvaradest seadistada ümardusreegleid parameetrite abil. Kui see pole võimalik, on arendusvajadus samuti pigem väike. Kui kaupmehel on olemas tarkvara litsentsileping, tehakse seadusega nõutavaid arendusi tavaliselt lepingu raames. «Kaupmees peaks enda jaoks kindlasti selgeks tegema, kuidas tema äritarkvarapartner muudatuseks valmis on ja kuidas nad vajalike sammudega ühiselt hakkama saavad. Samuti võiks mõelda küsimustele, kuidas käsitleda ümardamisel tekkivat summat finantsarvestuses; kas on tarvis muuta sularaha liigitust ja jaotust kassasahtlis ning mida vastavad klienditeenindajad ja kassiirid klientidele, kellele see muudatus üllatusena tuleb,» rääkis Reinson.

Märksõnad

Tagasi üles