Päevatoimetaja:
Kersti Kond

Telia võrku tabas suur katkestus

Copy
Telia mobiilimast.
Telia mobiilimast. Foto: Telia

Ligi tund kestnud häired Telia võrgust helistamisel said läbi neljapäeval kella 12.30ks. Juhul, kui helistada pole ikkagi võimalik, soovitab sideteenuste firma teha oma telefonile taaskäivituse.

Peaaegu tunni vältel ei saanud üle Eesti Telia võrgust välja helistada - küll oli võimalik Telia numbrile helistada näiteks Tele 2 võrgust sisse.

Telia kommunikatsioonijuht Raigo Neudorf kinnitas kella 11 paiku kõneside häirete olemasolu. Kella 12.30 paiku õnnestus tema andmeil teenuste töö taastada.

"Kliendid ei saanud mobiiliga kõnesid alustada. SMS teenus toimis. Tegeleme põhjuste väljaselgitamisega," märkis ta.

Klientidel, kellel esineb veel teenuste kasutamisega muresid, soovitab Telia teha oma seadmele taaskäivitus.

"Palume siiralt vabandust kõigil klientide ees, keda rike mõjutas!" edastas sidefirma.

Telia tuletab meelde, et mobiilside häirete ajal saab hädaabi korral helistada numbrile 112 teiste operaatorite võrke kasutades. Selleks tuleb helistamise eel eemaldada mobiiltelefonist SIM-kaart või teha mobiiltelefonile taaskäivitus ja PIN-koodi sisestamise asemel helistada hädaabi numbrile.

Samuti soovitas sidefirma proovida enda seadmest VoLTE kõneside välja lülitada ja teha kõnesid GSM ehk 2G võrgus. Selleks tuleb telefoni seadetes määrata mobiilside võrgurežiimiks 2G. Toimetus nõnda ka talitas ning kõne Valgast jõudis Põlvamaale.

Umbes tunniks ajaks oli häiritud ka hädaabinumbrile 112 helistamine Telia võrgust, samuti oli häiritud riigiinfo telefoni 1247 töö.

Märksõnad

Tagasi üles