Alanud õppeaasta esitab koolijuhtidele juba varasemast teada-tuntud väljakutsete kõrval ka uusi. Hariduse rahastamine, uus õppekava ja ainekavade muutus on siinkohal ainult mõned märksõnad. Kõige selle juures ei tohi aga koolijuht unustada, et ka muutuvates oludes on koolide ja ettevõtete juhtimise vahel suur erinevus: ühel juhul ollakse orienteeritud ühiskonna heaolule ja teisel juhul kasumile.
Tellijale
Tanel Meiel: iga maakool vajab mingit lisaväärtust, mis annab talle kindlust tulevikuks
Haridusvaldkonna ettearvamatus ja määramatuse kasv tingivad muudatusi asutuse struktuuris, juhtimises, organisatsioonikultuuris ja sügavamates arusaamades. Muutuvas ühiskonnas ellujäämiseks peab kooli kui organisatsiooni õppimisvõime olema vähemalt samal tasemel ümbritseva keskkonna keerukuse ja muutlikkusega.
Inimeste juhtimine läbi suurte muudatuste keerdkäikude ei saa toimuda ilma hirmuta ebaõnnestumise, võimalike ohtude ja tuleviku ees. Organisatsioonilise arengu põhisisu pole mitte valmistekstide äraõppimine, vaid maailma mõtestamine, uue teadmise ning kollektiivsete tähenduste loomine.