Päevatoimetaja:
Kersti Kond

Õpilased vajavad tugiteenuseid aina rohkem (1)

Copy
Koolis on õpetajal lihtsam hakkama saada, kui tal on sotsiaal-emotsionaalne pädevus.
Koolis on õpetajal lihtsam hakkama saada, kui tal on sotsiaal-emotsionaalne pädevus. Foto: Arvo Meeks

Viimase kümne aasta jooksul on haridus- ja noorteameti Rajaleidja võrgustik olnud oluline tugi tuhandetele Eesti lastele ja noortele ning partner lapsevanematele ja koolidele, pakkudes erinevaid tugiteenuseid haridusliku erivajadusega laste toetamisel. Abi vajab ligi neljandik kõigist Eesti õpilastest.

Haridus- ja teadusminister Kristina Kallase sõnul on Rajaleidja võrgustiku liikmed viimase kümne aasta jooksul mänginud olulist rolli meie laste ja noorte toetamisel ning nende haridus- ja karjäärivalikute suunamisel. «Iga noor peab leidma endale sobiva õpitee ning siin on noorte toetamisel ja suunamisel Rajaleidjal väga oluline ülesanne. Täna ei jätka iga-aastaselt oma haridusteed ligi 700 põhikoolilõpetajat ning suur hulk langeb koolist välja, seetõttu on väga tähtis, et Rajaleidja jätkaks head tööd üle Eesti, pakkudes kõigile lastele ja noortele just neile vajalikku tuge ja abi,» lisas Kallas.

Rajaleidjasse saavad lapsevanemad või haridusasutused pöörduda, kui laps ei tule erinevatel põhjustel lasteaias või koolis hästi toime ja kooli või lasteaia psühholoogi või logopeedi juures käimine ei ole probleemi lahendanud. Samuti juhul, kui last ümbritsevad täiskasvanud vajavad täiendavat nõu ja otsuseid, kuidas lapse haridusteed tema jaoks sobivamaks korraldada. Oluline osa Rajaleidja õppenõustamisest on kooliväline nõustamismeeskond, kes teeb haldusaktina otsuseid haridusliku erivajadusega laste haridustee korraldamise osas.

Tagasi üles