Parvlaev Estonia uppumist hakati taas uurima neli aastat tagasi, kui linastus skandaalne dokumentaalfilm, mis paljastas, et laeva paremas pardas on auk. Uurimist juhtiva ohutusjuurdluse keskuse juhataja Märt Otsa sõnul viitab seni kogutud info, et kunagises uurimisraportis esitatud järeldustes katastroofi põhjuste kohta pole põhjust kahelda ja laev uppus kehva konstruktsiooni, mitte kokkupõrke või plahvatuse tõttu.
Tellijale
Uue uurimise juht: Estoniat ei uputanud plahvatus või allveelaev, vaid kehv konstruktsioon (6)
Mida nelja aastaga uurimises teha jõutud on?
On olnud sukeldumised, matemaatilised arvutused, intervjuud. Üks sukeldumine tehti umbes aasta tagasi, seda finantseeris Rootsi. Uuriti väga põhjalikult laevavrakki, tõsteti merest välja laeva ramp, robotiga õnnestus sõita laeva autotekil, kõike filmida, samuti lõigata välja paremas pardas oleva augu juurest metallitükid ehk võtta metalliproov.