Päevatoimetaja:
Tomi Saluveer

250 omavalitsuste töötajat õppisid kriisiks valmistumist

Copy
250 omavalitsuse töötajat õppisid kriisiks valmistumist ja riskide hindamist.
250 omavalitsuse töötajat õppisid kriisiks valmistumist ja riskide hindamist. Foto: Päästeamet

Päästeamet korraldas septembris neljas Eesti linnas koolitusseminarid, kus omavalitsuste töötajad õppisid, kuidas oma piirkonna ohte ja riske kaardistada ning maandada.

“Selleks, et oma elanikke kaitsta, peab omavalitsus hindama oma piirkonna võimalikke riske ja seejärel looma plaani,” tõi välja päästeameti kriisiosakonna juhataja Meelis Mesi. Mesi selgitusel jõustub oktoobrist seadusemuudatus, mis muudab kõik omavalitsused elutähtsat teenust korraldavaks asutuseks ja toob muuhulgas kaasa kohustuse hakata koostama riskianalüüse. “Selle eesmärk on teha omavalitsustes olulised teenused kriisiolukorras toimivaks. Seetõttu toetamegi omavalitsusi ja kogukondi kriisideks valmistumisel. Sealhulgas nõustamiste, koolituste, toetusvoorude, seminaride ja muude tegevuste toel,“ märkis Mesi.

Alates 2025. aasta juulist peavad kõik kohalikud omavalitsused esitama riskianalüüse. Selleks arendavad riigikantselei ja riigi infosüsteemi amet Euroopa Liidu kaasrahastusel uut e-keskkonda. Protsessi juhi, riigikantselei situatsioonikeskuse seire- ja arendusjuht Keaty Siivelt tõi välja e-tööriista olulisuse: “See e-keskkond aitab koguda ning koondada vajalikud andmed, hinnata ja analüüsida riske ning nende seoseid kohalike omavalitsuste teenustega. Samuti toetab loodav keskkond hinnata paremini omavalitsuste võimekust kriisidega toime tulla. Riskide hindamine on vaid esimene samm kriisikindluse suunas, oluline on saadud teadmised rakendada ka tegevuskavadesse ja kriisiplaanidesse,” märkis Siivelt.

Märksõnad

Tagasi üles