Päevatoimetaja:
Arved Breidaks

Amet hakkas telefoni teel isikustatud infot jagama

Copy
Smart-ID
Smart-ID Foto: Tairo Lutter /Postimees /Scanpix

Novembrist saab sotsiaalkindlustusameti infotelefonile 612 1360 helistades end Smart-ID või mobiil-ID teenuse abil tuvastada ning seejärel enda kohta infot küsida.

Nõustaja küsib kõne ajal kliendi isikukoodi, mille põhjal sisestatakse andmed kõnekeskuse süsteemi. Kui teenus on aktiveeritud ja andmed korrektsed, saab klient kinnituskoodi, mille ta kinnitab oma PIN1-ga. Alles seejärel saab nõustaja õiguse isikustatud teavet edastada.

Lahendus võimaldab saada infot oma toetuste ja hüvitiste suuruse kohta ning andmeid muuta. Pettuste riski vähendamiseks on oluline tähele panna, et sotsiaalkindlustusamet palub isikutuvastust ainult siis, kui inimene ise ametisse helistab.

Tagasi üles