Aasta toote tiitli nominent, Valgamaa ettevõte Khis OÜ toodab unikaalse disainiga puidust luksusvanne ning on saavutanud rahvusvahelise edu – eriti Ibizal, kus nende vannid on kuum kaup. Teine nominentide on Anita Tamme loodud bränd Horos, mis toob moeellu rõõmu, pakkudes rõivaid säravates värvides ja suurustes kuni 3XL.
Konkursi «Silmapaistev kultuuri toetaja» võitis tänavu Lõuna-Eesti Coopide perekond. Kultuuri-, spordi- ja kogukonnaelu suurtoetajatena panustavad Coop Põlva Tarbijate Ühistu, Võru Tarbijate Ühistu, Tõrva Tarbijate Ühistu ja Antsla Tarbijate Ühistu kohaliku elu arengusse ning aitavad piirkonda elurõõmu tuua, et elu maal säiliks ja edeneks.
Lõuna-Eesti parimad ettevõtted selgusid tänavu juba seitsmendat korda. Kuigi piirkonnas annavad tooni metsa- ja puidutööstused, mis on ka varem võitjate seas esindatud – näiteks Toftan, Wermo, Räpina paberivabrik, Barrus –, leidub tippettevõtete hulgas ka teistest valdkondadest pärit tegijaid. Näiteks võitis mõned aastad tagasi tiitli aktsiaselts Värska Vesi, mullu aga ravimite pakendaja Acino Estonia OÜ.
Tänavuste tublimate ettevõtete puhul on üks märksõnadest eksport. Oskus oma tooteid eksportida on kui lakmuspaber, mis paljastab tugevused ja nõrkused ning näitab, kas kaubal on piiri taga potentsiaali. Ekspordi edukus on parim indikaator toodete konkurentsivõimelisuse hindamiseks maailmaturul.
Kui kohalikul turul võib edu tagada lojaalne kliendibaas või väike konkurents, siis välisturgudele sisenemine seab firmad silmitsi karmi ärimaailmaga, kus tuleb võistelda rahvusvaheliste turuliidritega, kellel on tugevad turundusvõrgustikud ja tuntud brändid.
Lõuna-Eesti parimate ettevõtete ja toodete ning kultuuri toetaja kohta on võimalik lähemalt lugeda tänasest Lõuna-Eesti Postimehe ettevõtluse erilehest ning ajalehe veebilehelt. Avaldatud on ka Lõuna-Eesti ettevõtete käibe, kasumi ja töötajate arvu TOP 100.