Eesti.ee uus äpp võimaldab kasutada riiklikke teenuseid ja vaadata oma andmeid nutitelefonist ning tulevikus saab rakendusega kasutada ka erasektori teenuseid.
Uus äpp toob riigiteenused nutitelefoni (2)
Eesti.ee mobiilirakenduses on ligi 50 teenust, pakkudes kasutajatele mugavat ja kiiret ligipääsu riigiportaali eesti.ee populaarseimatele e-teenustele. Äpp võimaldab näha andmeid enda ja oma alaealiste laste kohta, kontrollida retseptide kehtivust otse telefonist arvutit kasutamata. Anna Teada kaardirakenduse kaudu saab mugavalt teavitada kohalikke omavalitsusi heakorraprobleemidest.
Andmejälgija näitab, milliseid päringuid sinu kohta riiklikes andmekogudes tehakse. Lisaks tagab rakendus lihtsa ligipääsu riikliku postkasti teavitustele, pakkudes inimestele mugavat suhtluskanalit riigiga. Kõik olulised dokumendid ja andmed on alati käepärast. Samuti pakub rakendus võimalust saada riiklikke ohuteavitusi erakorraliste sündmuste kohta. Riigiäpp on eesti ja inglise keeles. Äpi saab tasuta alla laadida Google Play ja Apple Store'i poodidest.
Riigi infosüsteemi ameti (RIA) peadirektori asetäitja riigi infosüsteemi alal Taavi Ploompuu sõnul baseerub riigiäpp suuresti Eesti e-riigi juba toimivatel lahendustel, kuid võimaldab neid täiendada mobiiliplatvormidele omaste võimalustega: kiirus, teenuste asukohapõhisus, pikem ühenduse sessioon, lühem kasutajateekond, kaamera ja mikrofoni kättesaadavus.
Ta lisas, et mobiilirakendusse on arendatud ka isikusamasuse tõendamise lahendus, kuid juriidiliselt saab isikut tõendavaid dokumente rakenduses kasutada isikusamasuse tõendamiseks alles pärast isikuttõendavate dokumentide seaduse muudatuse jõustumist. „Eelnõu on esitatud valitsusele ning ootab heakskiitmist. Ajutiselt oleme rakendusest välja võtnud QR-koodi lahenduse, mille genereerimisel tehakse automaatpäring isikut tõendavate dokumentide andmekogusse. Selle lahenduse lisame rakendusse, kui seadus on heaks kiidetud," ütles Ploompuu.
Eesti.ee mobiilirakenduse avalikustamisele eelnes ulatuslik testimisperiood, mis lõppes novembri alguses. Kokku osales testimises 2300 vabatahtlikku, kellest ligi 600 andsid rakendusele oma tagasisidet. Ligikaudu 15 inimest osales ka kohapealsetes testimissessioonides, kus katsetati rakendust alates allalaadimisest ja sisselogimisest kuni igapäevaste funktsioonide kasutamiseni.
Testijate hinnangul saavutas rakendus keskmiselt neli punkti viiest, saades kiita oma mugavuse, lihtsuse ja loogilisuse eest. Testijate peamine soov oli integreerida rakendusse erinevaid kaarte nagu Ühiskaart ja Tartu bussikaart, mille arendamine on tulevikus plaanis.
Lisaks tõid testijad esile vajaduse lisada võimalus salvestada lemmikteenuseid, et tagada kiire ja otse ligipääs eelistatud teenustele, mille arendamine on samuti tulevikuplaanides. Rakenduse suurimaks väärtuseks pidasid testijad kiiret ligipääsu oma andmetele ning tulevikus ka dokumentide kojujätmise võimalust.
Testijate tagasiside põhjal muudeti teenuste paigutust ja lisati uus teenusteplokk nimega "Elanikkonnakaitse", kuhu toodi ka ohuteavitused, et rakenduse kasutajad mõistaksid neid üheselt. Kui fookusgrupi testimiselt saadi väärtuslikku tagasisidet 600 vabatahtlikult testijalt, on rakendus nüüd kättesaadav kõigile Eesti inimestele, mis avardab oluliselt võimalusi kasutajakogemuse täiustamiseks.
Eesti riigi mobiilirakendus on turvaline lahendus, mis on läbinud kaks turvatestimist. Kasutajaga seotud andmed jõuavad turvaliselt rakendusse läbi X-tee andmevahetuskihi. Eestile on ainulaadne autentimisteenus TARA, mis võimaldab kasutajatel mobiilirakendusse turvaliselt ja mugavalt sisse logida. TARA teenus toetab mitmeid autentimisvõimalusi, sealhulgas ID-kaarti, Mobiil-ID-d, Smart-ID-d ning Euroopa Liidu eID vahendeid.
Järgmisel aastal keskendutakse fookusgrupi testimiselt saadud tagasiside põhjal rakenduse täiendamisele, ligipääsetavuse täiustamisele ning personaliseeritud vaate arendamisele, et kasutajad saaksid teenuseid kuvada vastavalt oma eelistustele.
Äpi arendustööd maksid kokku 850 000 eurot.