Detsembris on taas hoogsalt tegutsemas, kes helistavad inimestele maskeeritud telefoninumbritelt ja esinevad sidefirmade töötajatena.
Kelmid on hakanud aktiivselt esinema sidefirmade töötajatena
Telia riskijuhi Andreas Meistri sõnul on petukõnede läbiv joon, et helistaja väidab end olevat mõne sidefirma, näiteks Telia töötaja ning püüab kõne vastuvõtjat veenda tema sideteenusega esinevate probleemide olemasolus.
«Petukõnede tegijad kasutavad inimestele helistades erinevaid legende. Muuhulgas väidetakse, et kliendil on koheselt lõppemas sideteenuse pakkujaga leping, et kliendi numbrit ähvardab sulgemine või et inimesel tuleb koheselt ära vahetada oma telefoni SIM-kaart. Tegemist on pettusega, mille eesmärk on kätte saada inimeste isiku- ja pangaandmeid. Juhul, kui te saate sellise kõne, siis lihtne kontrollküsimus helistajale on: „Kellele te helistate?“ ning „Mis teenused on mul kasutusel?“,» soovitab Meister.
Riskijuhi sõnul tehakse selliseid petukõnesid reeglina välismaalt, kuid telefoninumbreid maskeerivad kurjategijad nii, et kõne vastuvõtjale jääb mulje, nagu tuleks kõne Eesti mobiilinumbrilt.
«Täname kõiki oma kliente, kes on meid informeerinud nendeni jõudnud petukõnedest. Teeme petukõnede tõkestamisel koostööd teiste operaatoritega ning klientidelt saadud info on meil võimaldanud petukõnede keskuste sulgemiseni jõuda. Ühtlasi tuletame meelde, et Telia helistab oma klientidele vaid oma klienditeeninduse numbritelt ning kliendiga suheldakse kliendi poolt määratud suhtluskeeles,» lisas Meister.
Riskijuht paneb inimestele südamele, et kuigi läheneval jõuluperioodil tegelevad eestlased kõige aktiivsemalt heategevuse ja annetamisega, on see ühtlasi aeg, mil inimesi ja ettevõtteid kõige agaramalt erinevate petuskeemidega rünnatakse.