Toidutööstus on üks enim tarbija rahakotist mõjutatud sektoreid. Toit on ja jääb esmavajaduseks, kuid kampaaniatooted ja «parim enne» kuupäevale lähenevad sooduspakkumises olevad tooted moodustavad juba üle poole tarbijate ostukorvist. See näitab, et eluasemekulude ja muude igakuiste kohustuste kõrvalt jääb tarbijale aina vähem raha kätte.
Tellijale
Sirje Potisepp: toidutööstuste käekäik sõltub tarbijate elujärjest
Kolme aastaga on toidu hinnad tõusnud 40 protsenti. Tarbija kindlustunne on aegade madalaim, mis on nii müügimahud kui kasumimarginaalid viinud langusesse. Praegu ei näita ükski märk tarbija kindlustunde paranemist uuel aastal. Toiduainete jätkuvat hinnakasvu veavad regiooni kõrgeimad energiahinnad, palgasurvest tingitud kasvavad tööjõukulud, tooraine maailmaturu hinnatõusud ning uued maksud ja maksutõusud. Tuleval aastal tõuseb käibemaks 24 protsendini, millega Eesti tõuseb teisele positsioonile Euroopa Liidus toiduainete käibemaksu suuruse osas.