/nginx/o/2025/03/28/16742593t1h9ac0.jpg)
Linnas liiklejad võiks suverehvid juba alla panna
/nginx/o/2025/03/28/16742593t1h9ac0.jpg)
Soe kevade algus on andnud võimaluse vahetada naastrehvid suverehvide vastu liiklusseaduses märgitud tavapärasel ajal. Naastrehve võib reeglina kasutada 31. märtsini, talviste tee- ja ilmaolude korral 30. aprillini.
Siiski võib aprilli alguses öösiti ja hommikuti esineda miinustemperatuure, mis muudavad tee libedaks. Transpordiamet soovitab jälgida ilmaprognoose, arvestada oma sõiduvajadust ning planeerida rehvivahetus selle põhjal. Kui tuleb läbida pikki vahemaid eri liiki teedel, sageli varahommikul või öösel, tasub vahetusega veel pisut oodata. Päevasel ajal ja peamiselt linnades või suurtel maanteedel liigeldes ei tasu vahetusega liigselt venitada.
Enne rehvivahetust võiks kontrollida suverehvide mustrisügavust, mis peab olema vähemalt 1,6 millimeetrit. Samas tasuks kaaluda suvehooaja alguses uute rehvide soetamist, kui jääksügavus on vähem kui kaks millimeetrit. Vastasel juhul ei pruugi rehvid talveperioodini vastu pidada.
«Lisaks tuleb kasutatud rehvide puhul vaadata üle nende üldine seisukord. Neil ei tohi olla pragusid, lõhesid ega muhkusid. Veerepind peaks olema ühtlaselt kulunud,» selgitas transpordiameti sõidukite tehnoosakonna juhataja Jürgo Vahtra.
Et suvel kasutatavad rehvid võimalikult hästi säiliksid, on oluline õige rehvirõhk. «Optimaalne rõhk tagab töökindluse ja ühtlase kulumise. Liiga väike rõhk kiirendab rehvide kulumist, liiga suur vähendab pidamisomadusi ja kiirendab veerepinna keskmise osa kulumist,» kommenteeris Vahtra.
Lisaks rehvivahetusele on soovitatav teha enne suvehooaega sõidukile korralik pesu ja puhastada tuuleklaasi kindlasti ka salongist, et mustus ei tekitaks häirivaid peegeldusi.
Eestis on palju sõidukeid, mida kasutatakse ainult suviti. Sel juhul tuleks enne teekonna alustamist sõidukit põhjalikult kontrollida.
«Seisnud sõidukil tuleb kontrollida üle aku ja seda vajadusel laadida. Samuti tasub testida pidureid, mis pikalt seistes võivad kinni jääda,» lausus Vahtra. Lisaks soovitas ta varuda sõidukitesse putukatõrjevahendeid koos lappidega, et puhastada nendega tuuleklaasi kohtadest, kus klaasipesuvedelik hätta jääb. (LEPM)