Skip to footer
Päevatoimetaja:
Kersti Kond
Saada vihje

Soomes alla kukkunud kopteritest ühes hukkus Priit Jaagant (4)

Pildil OÜ Mapri Ehitus juhataja Priit Jaagant.

Soomes Eura lennuvälja lähedal kukkusid laupäeval alla kaks õhus kokku põrganud helikopterit, mis alustasid lendu Tallinnast. Ühes kopteris oli ettevõtja ja Valgamaa ehitusfirma Mapri OÜ juht Priit Jaagant.

Kopteriõnnetuses hukkusid Priit Jaagant oma abikaasa Lilit Jaagantiga ja ärimees Oleg Sõnajalg. Pühapäeval selgus, et Sõnajala juhitud kopteris oli veel ka motosportlane Tiit Kuusk. Välisministeerium on kinnitanud, et õnnetuses keegi ellu ei jäänud.

Otepääl sündinud Jaagant õppis Nõo Reaalgümnaasiumis ja Tallinna Tehnikaülikoolis. Ta oli abielus.

Jaagant oli mitme äriühingu, sealhulgas Otepää vallas registreeritud osaühingu Mapri Ehitus juhatuse liige. Kuni aastani 2010 töötas ta aktsiaseltsi Nordecon Ehitus juhatuse esimehena.

Ta oli ka mittetulundusühingu Eesti Karate-Do Shotokai juhatuse liige. 1994. aastal osales Jaagant esimese Eesti ekspeditsiooni koosseisus Matterhorni (4477 m) tippu Alpides, mis oli oluline saavutus Eesti alpinismi ajaloos.

Priit Jaaganti meenutatakse kui kirglikku ja pühendunud inimest, kes andis märkimisväärse panuse Eesti ehitussektorisse ja spordielu edendamisse.

«Olen ehitusettevõtja ja mulle see töö meeldib,» lausus Jaagant mõned aastad tagasi Lõuna-Eesti Postimehele antud intervjuus. «Paremate ja halvemate aegadega tuleb kohaneda. Kui keskkond muutub, tuleb ka ehitusturul olla ettenägelik.»

Osaühingus Mapri Ehitus töötab käesoleva aasta esimese kvartali seisuga 137 inimest, ettevõtte 2023. aasta käive oli enam kui 161 miljonit eurot ning kasum enam kui 9,5 miljonit eurot.

Praegustel andmetel lendasid kaks õnnetusse sattunud kopterit alates Tallinnast startimist kõrvuti umbes 50 meetri kaugusel teineteisest. Olly Töyräs Soome keskkriminaalpolitseist märkis, et pealtnägijad on rääkinud ühe helikopteri järsust manöövrist enne õnnetust ning uurijad kavatsevad seda põhjalikult kontrollida.

Töyräs märkis Eesti kolleegidelt saadud infole viidates, et praegustel andmetel oli vähemalt ühe kopteri piloot väga kogenud. Uurijad kavatsevad põhjalikult selgitada ka seda, kas enne õnnetust järgiti kõiki ohutusreegleid.

Esmaspäeval tehakse lennuõnnetuse ohvritele ekspertiis. «Loodetavasti annab see meile lisainfot,» ütles Töyräs.

Soome Õnnetusjuhtumite Uurimisbüroo OTKES alustas juurdlust umbes poolteist tundi pärast õnnetuse kohta teate saamist. OTKESi esindaja Tiina Bieber rääkis pressikonverentsil, et helikopterite vrakid toimetatakse Turusse ekspertiisi. Õnnetuse raporti koostamine võtab tema sõnul aega 9-12 kuud.

OTKESi uurijad jätkavad õnnetuspaiga uurimist ja asitõendite kogumist veel vähemalt pühapäeva jooksul. Bieber lisas, et õnnetuse uurimisse on kaasatud ka Eesti Ohutusjuurdluse Keskuse esindaja.

Soome uurijad ei välista õnnetuse põhjusena praegu ühtegi versiooni. «Kavatseme põhjalikult kontrollida nii tehnilise rikke, kui ka inimfaktori võimalust,» ütles ta.

Soome päästeameti esindaja Tuomas Kiskola rääkis pressikonverentsil, et häirekeskus sai teate kahest õhus kokku põranud helikopterist kell 12.37.

«Päästeamet reageeris sündmusele kõige kõrgemas valmiduses. Esimese kopterini jõudsime kell 13.13. Helikopteri vrakk põles ja see asus lähimast metsateest 150 meetri kaugusel. Teise, tihedasse kuusematsa kukkunud helikopteri leidsid päästjad kell 13.24,» rääkis Kiskola.

Päästjad lõpetasid õnnetuspaigas tegutsemise kell 15.43 ning seejärel andsid nad sündmuspaiga üle uurijatele.

Õnnetusse sattusid Austrias registreeritud helikopter Robinson R44 Raven ning Eestis registreeritud kopter Robinson R44. Ühes kopteris oli kaks inimest ja teises kolm inimest. Väidetavalt lendasid kopterid lennunäitusele.

Õnnetuses osalenud Robinson R-44 on neljakohaline helikopter, mida toodab American Robinson Helicopter Company. Seda helikopterit on toodetud alates 1992. aastast.

Yle märkis, et õnnetus juhtus kella 12.30 paiku Eura lennuvälja lähedal. Soome rahvusringhäälingu teatel startisid mõlemad kopterid samal ajal Tallinnast ning lendasid sisuliselt kogu oma teekonna Eurasse koos.

Kommentaarid (4)
Tagasi üles