Skip to footer
Päevatoimetaja:
Maarius Suviste
Saada vihje

Soodsam visiiditasu või lõppev haigushüvitis: Tervisekassa töötajatena esinevad petturid kasutavad eri skeeme (1)

Petukõne võib saada meist igaüks. Foto on illustratiivne.

Tervisekassa tuletab taas kord meelde, et inimeste poole pöörduvad nii telefoni kui ka kirja teel ennast mõne konkreetse Tervisekassa töötajana tutvustavad petturid. Kelmid küsivad inimeste PIN-koode, dokumendi numbrit või levitavad e-posti teel pahavara.

Üldjuhul helistavad kelmid inimestele, pakkudes neile soodsamat visiiditasu, soodusravimite hüvitamist või küsivad töövõimetus- või hambaravihüvitise ülejäägi maksmiseks täiendavaid andmeid. Aina enam levib juhtumeid, kus mõne konkreetse Tervisekassa töötaja identiteedi all esinevad petturid teavad ka inimese isikukoodi, mille nad on saanud teada tõenäoliselt äriregistrist, kui inimese nimele on registreeritud mõni ettevõte.

Tervisekassa soovitab kõigil Eesti inimestel olla valvas ja oma isiklikke andmeid mitte kunagi telefoni ega kirja teel jagada. Tervisekassa töötajad ei võta inimestega omal algatusel ühendust ega küsi nende dokumendi numbrit, PIN-koode või muid isikuandmeid.

«Kõned jätavad väga tõetruu mulje, sest petturid on suure tõenäosusega värvatud Eesti rahvusest inimesed, kes kõnelevad puhtas eesti keeles. Muidugi levib ka venekeelseid kirju ja kõnesid, kuid viimastel nädalatel on suurenenud nende inimeste hulk, kes väidavad, et nendega kõneldi väga selges eesti keeles. Kui aga pettur mõistis, et inimeselt ta andmeid kätte ei saa, tõusis mõnel juhul ka nende hääletoon, mis viitab sellele, et tegemist ei ole juturobotitega,» rääkis Tervisekassa töötaja, kelle nime ja isikut kasutatakse petukõnede läbiviimisel.

Kui kahtled helistanud või kirjutanud inimese identiteedis, tuleks kõne viivitamatult katkestada ja kirja puhul ühtegi faili mitte avada ega kirjale vastata. Kindlasti tasub üle vaadata ka see, millist isiklikku infot inimene enda kohta sotsiaalmeedias avalikult jagab. Petuskeemi ohvriks langemise korral tuleb pöörduda politseisse.

Tervisekassa tänab kõiki inimesi, kes on neile või politsei- ja piirivalveametile petukõnedest teada andnud ning ka inimesi, kes pettuste eest sotsiaalmeedias hoiatavad. Kõige olulisem on meelde jätta, et sõltumata pöördumise sisust ei tee Tervisekassa inimestele kõnesid ega saada kirju, kus palutakse dokumendi numbrit ja PIN-koode.

Näiteid petukõnedest

Hambaravihüvitise ülejääk: inimesele selgitatakse kõnes, et tal on jäänud möödunud aastal kasutamata teatud summas hambaravihüvitist või Tervisekassa automaatsüsteem hüvitise saamiseks on katki. Hüvitise saamiseks või tagastamiseks küsib pettur inimeselt tema Smart-ID või mobiil-ID koode, mida kasutatakse inimese pangakontole sisenemiseks.

NB! Oma hambaravihüvitist saab kontrollida terviseportaalis. Möödunud aasta hambaravihüvitise jääki uude aastasse ei kanta.

Soodsam visiiditasu: inimene võib saada kõne, kus palutakse Smart-ID või mobiil-ID abil registreerida kohtumine Tervisekassa kontoris või sõlmida otseleping soodsama visiiditasu saamiseks.

NB! Tervisekassa ja tervishoiuteenuste osutajad ei võta inimestega ühendust omal algatusel ega paku soodsamat visiiditasu. Visiiditasude kord tuleneb seadusest.

Lõppev ravikindlustus: inimene võib saada kõne või kirja, kus hoiatatakse peagi lõppeva ravikindlustuse eest ja palutakse selle pikendamiseks isikuandmeid, sh Smart-ID või mobiil-ID autentimist.

NB! Tervisekassa ei tee selliseid pöördumisi. Ravikindlustuse kehtivust saab kontrollida riigiportaalist eesti.ee või terviseportaalist.

Soodusravimite hüvitamine: inimene võib saada kõne või kirja, kus märgitakse, et inimesel on saamata teatud summa soodusravimite hüvitist. Küsitakse isikuandmeid, sealhulgas isiku autentimist.

NB! Tervisekassa ei tee inimestele selliseid pöördumisi. Soodusravimite hüvitamine käib automaatselt.

Haigushüvitise maksmine: inimene võib saada kõne või kirja, kus palutakse täiendavaid isikuandmeid haigushüvitise maksmiseks.

NB! Kui inimesel puudub haigushüvitise saamiseks õige arvelduskonto, on inimesel võimalik seda ise esitada riigiportaalis eesti.ee, Terviseportaalis või kasutades Tervisekassa kodulehel vastavat blanketti. Tervisekassa ei saa inimese eest andmeid esitada, vaid ainult meelde tuletada arvelduskonto esitamise vajadust.

Kommentaarid (1)
Tagasi üles